[D66] Ondergang van het avondeilandje

Dr. Marc-Alexander Fluks fluks at combidom.com
Sat Jun 4 13:25:19 CEST 2016

  Antid Oto <jugg at ziggo.nl>,
> Wanneer zet de xenofoob en Afd-sympathisant Fluks zijn pijlen nu eens
> eindelijk op een Brexit? We kunnen een politiek-economische neergang op
> het Europees continent goed gebruiken.

  Ik ben voor een Brexit omdat het een prima model vormt voor het
  vreedzaam ontbinden van de EU. Het alternatief is immers totale
  dictatuur en (economische) ondergang van tal van Europese landen.
  Wat dit betreft is het prima dat het neo-liberalisme thans klap
  na klap te incasseren krijgt.

  De Nederlandse propaganda is overwegend tegen een Brexit, de
  Britse media gaan alle kanten op, en CNN is redelijk objectief
  - dezer dagen ook al het bekijken waard vanwege de Amerikaanse
  voorverkiezingen. Zoals de vlag er thans bijstaat komt het zowel
  tot een Brexit als een presidentschap van Trump, al zal de over-
  winning klein zijn.

  Wat het meest opvalt is dat eurofiele politici thans schaamteloos
  hun dictatuur aanprijzen door zoveel mogelijk angst te zaaien
  voor het alternatief. Al doende prijzen ze dat alternatief juist
  aan: De Brexit als moeder aller hervormingen en Trump als ultieme
  verlosser van al het Kwaad. Vanuit hun standpunt bezien is zoiets
  uiterst dom.

  Marc Fluks, Amsterdam