[D66] URL: Iraq Inquiry

Henk Vreekamp henk.vreekamp at hetnet.nl
Fri Jul 8 17:34:07 CEST 2016

Ja, dat was metterdaad "New Labour" afdeling "imperialisme". De droom ook
van de toenmalige PvdA - toen al een laffe middenklassepartij met een randje
allochtonen. Het verslag lezende denk ik: hier in NL zou zo'n commissie
waarschijnlijk nooit een kans krijgen. Want het Nederlandse onderzoek naar
de indirecte medeplichtigheid aan massamoord in Srebreniza was minder
stellig.

Maar ja, nu is het weer taboe om over Obama op te merken dat'ie later
waarschijnlijk wordt herinnerd als "drones-Obama". Verdoezeld wordt nu ook
dat de anti-IS-strategie in Syrië pas voeten kreeg toen Poetin zich mengde
in de strijd tegen de moordende islamisten. Dat is zo succesvol dat de USA
inmiddels nu hun acties moeten coördineren met Rusland.

Zou graag zien dat D66 zich eindelijk eens duidelijk distantieerde van die
Koude Oorlog-2 beweging. Dat Poetin een boef is, weten we inmiddels wel...
Een beetje pragmatisme svp: onze veiligheid kent meer aspecten dan alleen
onze klassieke, vroeger anti-communistische, reflex, fixatie op de Russische
Beer.

Trouwens hoeveel kost die anti-Russiche boycot ons inmiddels, cumulatief?

Bericht vanuit een "flexibel"Europa waar landen individueel en op eigen
houtje grenzen sluiten voor vluchtelingen, terwijl ze boeh roepen tegen
Merkel en Brussel.

hv,u

-------