[D66] Populistische correctheid

Dr. Marc-Alexander Fluks fluks at combidom.com
Thu Jan 14 11:05:09 CET 2016

Antid Oto <jugg at ziggo.nl>,
> Populistische correctheid, vertrouwen op de rechtse media en
> xenofobie brengt ons geen steek verder

Dankzij Internet kan men het nieuws op onderwerp lezen en diverse
bronnen naast elkaar leggen. Wel zo gemakkelijk. Mijn favoriete kranten
zijn overigens de Britse Guardian en de Amerikaanse NY Times. Wat
Nederland betreft is het vreselijk dat wie wil weten wat er aan de hand
zij m.b.t. de immigratiecrisis niet op de mainstream Nederlandse media
en politici kan vertrouwen. Deze verdraaien of verzwijgen immers de
gebeurtenissen omdat deze niet in hun politiek-correcte ideologie
passen. Bij het uitwijken naar rechtse bronnen moet men natuurlijk
oppassen (zo staat in Elsevier meneer Ellian).

Veel van deze/hen vragen zich momenteel af of ook in ons land Keulse
toestanden mogelijk zouden zijn. Dit doen ze om vervolgens op te kunnen
merken dat dit niet het geval zij want al doende houden ze het vaandel
van de politieke correctheid hoog. Het is dan ook de verkeerde vraag: De
vraag moet luiden of dergelijke toestanden reeds in ons land hebben
plaatsgevonden en onder de pet zijn gehouden. Net als in Duitsland en in
de Scandinavische landen.

Het echte probleem is niet de misdragingen van sommige immigranten - zo
zijn er momenteel problemen in Amsterdam: Boze immigranten in de
Groenhof eisen van Nederland datgene dat de mensensmokkelaars hen
beloofd hebben (geld om te kunnen roken, WiFi en luxe maaltijden),

http://www.parool.nl/parool/nl/4/AMSTERDAM/article/detail/4223406/2016/01/12/Toenemende-spanningen-in-noodopvang-vluchtelingen-Marnixstraat.dhtml

http://www.at5.nl/artikelen/151607/spanningen-in-noodopvang-marnixstraat-gestreste-vluchtelingen-op-de-vuist
Het echte probleem is de reactie op de misdragingen van de media en
politici: Het doodzwijgen - en als het dan toch uitlekt omdat niet
iedereen corrupt zij - het wegkijken van de problemen, het afgeven op
degenen die niet wegkijken en uiteindelijk het inkapselen van de
problemen in de politieke correctheid zelf. Eenmaal onderdeel van de
politieke correctheid wordt de crisis zelf - net als de Eurocrisis -
onbespreekbaar. Men wenst ten koste van alles door de gaan op de ooit
ingeslagen weg. En deze leidt altijd naar een nieuwe ramp en een nieuwe
oorlog.

Uiteindelijk zal de massa ingrijpen eisen, net als in 1984 van Orwell.
De reactie zal nog meer politiek-correcte dictatuur zijn. Beslist niet
minder.

Marc Fluks, Amsterdam