[D66] Just Six Numbers?

Dr. Marc-Alexander Fluks fluks at combidom.com
Mon Aug 15 11:26:03 CEST 2016

  Antid Oto <jugg at ziggo.nl>, ,
> Dr. Fluks heeft ongetwijfeld, als hij niet in de ban is van semiotische
> signalen van de Vrijmetselarij, het boek van Martin Rees "Just Six
> Numbers" stuk gelezen en in de marges gekriebeld...

  Sterker nog: Ik heb ooit college gehad van Martin Rees...

> Rees beweert dat er slechts 6 dimensieloze constanten noodzakelijk zijn
> voor ons universum:
> https://en.wikipedia.org/wiki/Dimensionless_physical_constant#Martin_Rees.27s_Six_Numbers
> Is Rees ook een onbewuste septist, op zoek naar de zevende
> 'dimensieloze constante', de constante der constantes?

  Er zijn tal van verhalen over (verbanden tussen) natuurconstanten.
  Het meest gangbare is dat als de constanten anders zouden zijn
  geweest ons heelal nooit had kunnen bestaan, al lang had opgehouden
  te bestaan of dat het bestaan van materie (inmiddels) onmogelijk zou
  zijn.

  Tja, het is maar wat men wil geloven.
  Naar dergelijke dingen kijken kan nooit kwaad want misschien ziet
  men en passant iets anders.