[D66] Den Haag op stelten

Dr. Marc-Alexander Fluks fluks at combidom.com
Wed Mar 11 11:01:24 CET 2015

  Tjerk Jouwstra <tjouwstra at wxs.nl>,
>Mijn vrouw en ik gaan wel stemmen.

  Ik heb geen idee wat ik aanmoet met de watenschapsverkiezingen.
  Zal wel een blanco stem worden.

  Ik kan alleen D66 stemmen voor de PS als de coalitie+gedogers
  volgens de opiniecijfers geen meerderheid in de Eerste Kamer
  behalen. Van dat gedogen door D66 moet ik niets hebben - een
  stem op D66 is immers ook een stem op de PvdA en de VVD. En
  eigenlijk ook op de CU en de SGP.

  Ik vrees dat Pechtold meent dat de gedoogtactiek stemmen
  oplevert daar waar het eigenlijk gaat om de electorale crisis
  van de PvdA. Als betweter Samsom weg is, gaan de cijfers voor
  D66 gewoon weer omlaag, of er nu gedoogd wordt of niet.

  Het valt me trouwens op dat Aboutaleb, Asscher en Marcouch
  de kiezer willen doen geloven dat de PvdA altijd al de enige
  echte PVV is geweest. De PvdA zit flink te draaien.

  Vanavond bij Pauw het zoveelste debat (inclusief Wilders).