[D66] Boerenslimme Poetin

Henk van Lingen henk at vanlingen.net
Sat Mar 8 13:37:37 CET 2014

On Sat, Mar 08, 2014 at 10:40:31AM +0100, Henk Vreekamp wrote:

> Kortom, laat de Krim de Krim - een tweede Krimoorlog zonder Florence
> Nightingale wordt nog zinlozer dan de eerste. Het was uiteindelijk een
> cadeautje met gesloten beurs van de uit Oekraine afkomstige Sovjet-Leider
> Chroestjev aan zijn "vaderland", in 1954.

Ik heb het niet heel goed gevolgd, maar ik heb sowieso nog niet kunnen
vinden wat het probleem nu eigenlijk is. Wat ik in NRC heb kunnen vinden
is dat een referendum over aansluiting bij Rusland nu enige weken vervroegd
gaat worden. Dus er was al zo'n referendum gepland, begrijp ik? De uitslag
daarvan is toch evident met een overgrote meerderheid aan Russen aldaar?

Las ergens dat het probleem van het westen was dat aansluiting bij
Rusland tegen een verdrag van 50 jaar geleden over europese grensen
zou zijn. Het zal wel, de Krim lijkt mij gewoon Russisch.

Juristen zullen er wel anders over denken, wie weet meer?

Groeten,