[D66] Koude-oorlog retoriek

Erik van den Muijzenberg muijz at dds.nl
Tue Jul 22 07:19:36 CEST 2014

Quoting Henk Vreekamp <vreekamp at knoware.nl>:

> Het lijkt me langzamerhand duidelijk dat de regering
> Rutte-Timmermans de afgelopen dagen met haar Koude Oorlogsretoriek
> tegen Poetin de snelle repatriering van de MA-17 slachtoffers uit
> Oekraine (onnodig) in gevaar heeft gebracht.

Ik vond de retoriek van Rutte en Timmermans nogal meevallen.

Het duo volgde daarmee
> slaafs een immer nog rancuneuze Barry Obama die wraak zocht voor
> zijn diplomatieke nederlaag in Syrie.

Is dat zo?

> Soms veroorzaken bondgenoten  wel erg veel overlast, zeker een Obama
> die zich nauwelijks voor het  buitenland (Europa) interesseert.

Er was maar 1 persoon met een Amerikaans paspoort aan boord (een
Nederlander met dubbele nationaliteit). Ik kan me voorstellen dat
Obama zich er dan minder bij betrokken voelt.

> Curieus vind ik verder dat de media op geen enkel moment refereerden
>  aan eerdere misdaden met het neerschieten van passagiersvliegtuigen.

Ja, vind ik ook vreemd.
Misschien wilde men Poetin geen munitie geven?

> De NRC had online een lijstje: 1988 de USA met een Iraans
> passagiersvliegtuig, en, in 2001 deed Oekraine het ook al een keer!
> En toch bleef iedereen over dat uitgestrekte land vliegen... Nog

Het is de kortste route.

> opvallender is dat de NRC dit lijstje van vier, vijf misdaden, niet
> in gedrukte vorm publiceerde. Was de Rijks Voorlichtings Dienst
> ditmaal de hoofdredacteur?

Vraagt het de kranten!

> Hopenlijk laat de D66 fractie zich niet meeslepen door al dit gekonkel.

Tja.

Erik vdMb