[D66] Koude-oorlog retoriek

Henk Vreekamp vreekamp at knoware.nl
Tue Jul 22 00:44:53 CEST 2014

Democs,

Het lijkt me langzamerhand duidelijk dat de regering Rutte-Timmermans de afgelopen dagen met haar Koude Oorlogsretoriek tegen Poetin de snelle repatriering van de MA-17 slachtoffers uit Oekraine (onnodig) in gevaar heeft gebracht. Het duo volgde daarmee slaafs een immer nog rancuneuze Barry Obama die wraak zocht voor zijn diplomatieke nederlaag in Syrie. Soms veroorzaken bondgenoten wel erg veel overlast, zeker een Obama die zich nauwelijks voor het buitenland (Europa) interesseert.

Curieus vind ik verder dat de media op geen enkel moment refereerden aan eerdere misdaden met het neerschieten van passagiersvliegtuigen. De NRC had online een lijstje: 1988 de USA met een Iraans passagiersvliegtuig, en, in 2001 deed Oekraine het ook al een keer! En toch bleef iedereen over dat uitgestrekte land vliegen... Nog opvallender is dat de NRC dit lijstje van vier, vijf misdaden, niet in gedrukte vorm publiceerde. Was de Rijks Voorlichtings Dienst ditmaal de hoofdredacteur?

Hopenlijk laat de D66 fractie zich niet meeslepen door al dit gekonkel.

hv,u