[D66] Het antropoceen bevestiging klimaatverandering door de mens?

Henk Vreekamp vreekamp at knoware.nl
Wed Jan 8 15:55:36 CET 2014

Hmm, Marc, je reactie klinkt vrij helder - een tijdperk benoem je achteraf
als alles al bekend is, en dat is bij 'antropoceen' allesbehalve het geval.
De literatuurlijsten gaan terug tot rond 2000, maar de meeste
multidisciplinaire hits cirkelen rond 2013. Het antropologisch-sociologisch
materiaal komt mij topografisch ook wat mager voor, vooral
(fysisch-geografisch) veldwerk op de Bahamas.

Mijn voorlopig inschatting: een modieus onderwerp dat de
humane-klimaatverandering aanhangers (de grote meerderheid) niet zal
sterken. Beetje voorbarig en bombastisch, dat wel.

hv,u