[D66] Garmonbozia: Olympische Gedachten - Cheryl Maas weet vanwanten (11)

Dr. Marc-Alexander Fluks fluks at combidom.com
Tue Feb 11 14:10:21 CET 2014

  Henk Vreekamp <vreekamp at knoware.nl>,

  Tjerk Jouwstra <tjouwstra at wxs.nl>
>Uitlokking?

  Waaruit maar weer eens blijkt dat de humor op straat ligt.   :-)
  (Om welke straat zou het hier trouwens toch gaan ?)

  Het rare is dat al hetgeen dat ik hier onder de noemer 'Garmonbozia'
  schrijf nog waar is ook. Wie goed kijkt, kan het daadwerkelijk zien.

  Gisteren op de TV (13th Street): de eerste afleveringen van de TV-serie
  'Perception' (wordt deze week tal van keren herhaald; nieuwe afleveringen
  maandag om 21:00). In deze afleveringen werden twee moorden opgelost omdat
  de hoofdpersoon *anagrammen* kan lezen. Precies wat ik hier zo nu en dan
  beweer - en aan de titel van het programma kan men dan ook zien dat de
  serie gaat over hoe men de dingen waarneemt. Wie anders kijkt, ziet *heel
  iets anders*. En ja, het gaat toch echt om dat andere en niet om datgene
  dat iedereen meent te zien. Ik zie, ik zie, wat jij niet ziet (een grote
  walvis, de Eenhoorn als narwal).

  Ik, eerder,
>Op deze foto's van de binnenkomst van de landen in het Olympisch
>Stadion staat toch echt een Eenhoorn,
>   http://gtcdn.sochi2014.com/photo/7OCvkG/467596159-693X520.jpg
>   http://gtcdn.sochi2014.com/photo/q7ID9z/467591413-693X520.jpg
>   http://gtcdn.sochi2014.com/photo/XpflZe/467590363-693X520.jpg
>   http://gtcdn.sochi2014.com/photo/lLSgDq/467591149-693X520.jpg

  Wie niet goed kijkt ziet een witte mevrouw in een hoepeltje en een
  raar gewei op haar hoofd. Het hoepeltje is een sterrenpoort met 12
  sterren (net als het EU-logo) rond de Eenhoorn, de mevrouw is de
  Eenhoorn en het gewei is de hoorn. Bij de Olympische Spelen in London
  zag men iets dergelijks. Daar droeg de mevouw een rare beker: De
  Hoorn des Overvloeds (Eenhoorn) waarmee Zeus werd grootgebracht. Zo
  men wil: De Heilige Graal.

  Vanavond, rond een uur of 18:00, staat het als het onbewolkt zij gewoon
  boven je hoofd - aan de Oostzijde van Orion. De drie sterren in de
  Gordel van Orion zijn trouwens de 3 Wijzen uit het Oosten (de Eenhoorn
  is immers tevens de kribbe van Jesus).

  Zo simpel is het toch echt.