[D66] Eurofilie vs. Euroskepsis

Dr. Marc-Alexander Fluks fluks at combidom.com
Sun Nov 10 11:25:05 CET 2013

Wellicht dat men een dergelijk schema kan maken ?
              Eurofilie          Euroskepsis
Ideologisch  D66, Groen Links   SP
Reactionair  PvdA               PVV
Pragmatisch  CDA                VVD

Wellicht dat dit de reden is dat Pechtold zo uithaalt naar
de VVD. Deze staat exact het tegenovergestelde voor als hij.

Zelf vind ik elke ideologie (ongeacht welke) abject en vind
ik het raar als mensen gezien de Euro-ramp nog steeds voor
de EU zijn. Ik zit meer op de lijn van de VVD. Het is hoe-
dan-ook waar dat Eurofielen de Euroskepsis flink zitten aan
te wakkeren. Mensen moeten niets hebben van zweverig gedoe.

Overigens zei Bolkestein gisteren in het Oog op Morgen dat
hij verwacht dat partijen als de PVV weldra de grootste
partijen in tal van Euro-landen zullen zijn dankzij de Euro-
skepsis.

Marc Fluks, Amsterdam