[D66] Wij zijn allen Cyprioten

Dr. Marc-Alexander Fluks fluks at combidom.com
Thu Mar 21 12:19:54 CET 2013

We leven in spannende tijden. Komt er volgende week uberhaupt een bankrun
op Cyprus - of wel op Cyprus maar niet in Zuid Europa ? (Cyprus ligt
overigens niet in Zuid Europa, het land ligt zelfs niet in Europa maar in
Azie).
Gaat het nu helemaal mis - zoals overduidelijk de bedoeling zij van die
verdomde Eurofielen ?

De Troika (IMF voorzitster wordt ook alweer dermate verdacht van iets
vreselijks dat de politie zojuist een inval heeft gedaan in haar huis)
speelt de meest smerige spelletjes. Welke beslissing het Cyprische
parlement ook neemt - ze is altijd fout. En dus keert men dit maal
(althans voorlopig) de EuroUnie de rug toe. Eindelijk een land dat
verstandig reageert op Maconieke chantage. Nu de andere EU-landen nog.

Eurofielen kijken begerig naar de spaarduiten en de pensioenen van de
burger, wenden belaqstingcenten oneigenlijk aan, schenden hun eigen
dictatoriale Euro-verdragen (Verhofstadt gedraagt zich momenteel als
wijs Euroscepticus - daar trapt toch geen zinnig mens in ?) en de eerste
stappen om spaarduiten middels misleiding om te ruilen voor waardeloze
bankobligaties zijn reeds genomen. Alles moet weg - en alles gaat ook
weg als het aan de Eurofiel ligt. Eurofielen zijn immers nogal in de war.
Kwestie van een doorgeschoten ideologie.

Immers: alles staat ter discussie behalve het probleem zelf, de Euro.
Dat dient bovenal onopgelost te blijven. Komt er oorlog - kan je lachen.

Wat mij als Vrijmetselarij-buster opviel (ik zie ik zie wat jij niet
ziet): de vorm van het gebouw van de ECB Eurotower is identiek aan het
NS-logo. Kijk maar,
   http://maps.google.nl/?q=Kaiserstrasse%2029%20Frankfurt%20am%20Main
   http://en.wikipedia.org/wiki/File:Nederlandse_spoorwegen_logo.svg
Het kleine hondje zit boven en het grote hondje beneden zullen we maar
zeggen. Ze zijn gescheiden maar ergens ook weer verbonden. Net als op
de Euro-biljetten.

Maar ja, wie ziet zoiets ?