[D66] Het leger leger

Henk Vreekamp vreekamp at knoware.nl
Sat Feb 16 16:36:29 CET 2013

Ik denk dat ik je gelijk geef, Ernst, op het punt van de marechaussee: ze voeren voor een deel taken uit die elders horen. Qua belastinggeld maakt dat dan niks uit, qua organisatie worden zaken als terugbrengen van illegalen dan voor de IND e.d. Kern van de taken zouden kunnen blijven of worden: grensbewaking (Schiphol etc), bewaken Vips, terreurbestrijding, commando-taken, cyberwar. Daar doorheen speelt de rol van de Douane en FIOD - die zou je meer ''brains'' moeten maken en ontwapenen. Aan wapens blijven dan over: politie (tegen het eigen volk) en marechaussee (tegen da barbaren).

En wat jouw geliefde kamerlid Hachchi betreft: van die dame hoor je nooit wat, ze is waarschijnlijk gewoon een carrierepoes met een marineuniformpje in de kast en een partnertje die de ... afspoelt. No guns, no brains, no democracy. Typisch D66-randfiguur.
hv,u