[D66] Democratie 2013: Ne bis in idem

Dr. Marc-Alexander Fluks fluks at combidom.com
Sun Aug 25 13:22:56 CEST 2013

  Nord <protocosmos66 at gmail.com>,
>Blijkbaar was ik te vroeg met de felicitaties, en heeft de rechter
>helemaal nog geen uitspraak gedaan... niet getreurd, er is vast wel een
>lijster zo vriendelijk om de naar buiten gesmokkelde prison notes te
>publiceren op deze lijst.  Gewoon niet komen opdagen als de rechter
>gezegd heeft dat de uitspraak over 2 weken volgt.  Kort briefje sturen:
>"Kafka".

  Ik neem aan dat een mondelinge uitspraak van de rechter gedaan ter
  zitting rechtsgeldig zij ? De griffier schrijft alles toch op ? Al
  blijft het raar dat ik geen schriftelijke bevestiging van het vonnis
  gehad heb - de vakantie-periode is nu toch wel over.

  Ik moet het spel gewoon meespelen, uiteraard. Dit is niet het moment
  om zich tegen het spel zelf te keren. Meespelen houdt in dat ik niet
  begrijp waarom een politie-agent zich zo misdraagt, fraude pleegt,
  waarom Justitie zo iemand de hand boven het hoofd houdt, dat ik
  aanneem dat er onvoorziene vertraging is opgetreden in het verzenden
  van de uitspraak en dat er geen enkel verband bestaat met het tweede
  proces. Als ik iets anders voorwend, of dit nu juist zij of niet,
  dan gelooft de rechter mij niet.

  Het had nooit tot een proces behoren te komen, laat staan tot twee
  processen. Het rare is dat ik uberhaupt niets gedaan heb (ik werd
  2 jaar geleden plotseling op straat aangevallen door 3 agenten en
  toen ik in de cel zat zonder te weten waarvoor werd er een oorzaak
  bedacht, en toen deze bewijsbaar onjuist bleek een andere oorzaak,
  vervolgens een oorzaak van de oorzaak, een oorzaak van de oorzaak
  van de oorzaak, enzovoort); er worden steeds andere adressen
  gefantaseerd en genoteerd waar het beweerde zich zou hebben voort-
  gedaan terwijl er nota bene filmopnamen bestaan die zijn uitgezonden
  door de TV. Er bestaan zelfs geluidsopnamen. Je zou haast zeggen:
  wat wil men meer ? Zo niet politie en Justitie - die liegen gewoon
  door en gedragen zich al twee jaar als een klein kind dat z'n zin
  niet krijgt. Ik kom bij de rechter met die filmopnamen aanzetten,
  niet Justitie. Justitie verzint gewoon weer het volgende verhaal.

  Maar ja, ze zijn natuurlijk wel gevaarlijk. Ze misbruiken hun be-
  voegdheden, zijn corrupt en tot alles in staat. De grootste fout
  die ik kan maken is hen en hun fantasietjes te onderschatten...

  Marc Fluks, Amsterdam