[D66] muizenval

Nord protocosmos66 at gmail.com
Sat Apr 13 08:56:49 CEST 2013

Naar aanleiding van geritsel op zolder besloot een kennis van me een
paar muizenvallen te plaatsen met een overheerlijke franse Beaufort als
lokmiddel. De volgende dag belde hij: de vangst was een PvdA-rat, kleur
bruin en type Asscher en een D66-muis type pechvogel. Ik heb hem
hartelijk gefeliciteerd met de dubbele vangst.

Het ziet er naar uit dat het spook van de neokeynesiaan Vreekamp succes
heeft met de lobby voor het loslaten van de 3%-norm: de
volksgezondheidsaasgier van de VVD, Schippers is aan het schipperen
geslagen want voor haar is 3% een willekeurig getal. Kortom: de
bezuinigingen zijn het gevolg van pure willekeur en politieke
tunnelvisie. Ze heeft de net als Pechtold de  GL-ziekte: maak Nederland
klaar voor de Toekomst.  De thanato-redenatie van een aasgier. Grunberg
stelt vandaag in zijn voetnoot voor om 'Smells like a teen spirit' van
Nirvana als koningslied voor te dragen. Ik kan het bijtend sarcasme
'teen spirit' wel waarderen. Schippers ruikt het van mijlenver in de
wijde wijdte.

En, tot slot, inderdaad, het Debord-motto "Never Work!" is actueler dan
ooit, nu de industriële politie van de FNV zoals verwacht geen boodschap
heeft aan de transitionele eisen van het overgangsprogramma.  Never Work!

Nord