[D66] Aap uit de mouw

Dr. Marc-Alexander Fluks fluks at combidom.com
Tue Sep 4 10:40:01 CEST 2012

Overal hangen VVD-posters met de tekst,
   Handen uit de mouwen in plaats van hand ophouden,
Omdat ik me afvroeg of ze al dan niet echt zijn (zoiets ergs had ik
zelfs van de VVD niet verwacht - afgezien van de onmogelijkheid van
het beweerde - iemand kan z'n hand niet ophouden als deze in een mouw
steekt) even verder gekeken...

De poster blijkt wel degelijk authentiek te zijn want hij staat op de
VVD-website,
   http://www.vvd.nl/campagne

Op,
   http://www.volkskrant.nl/vk/nl/3184/opinie/article/detail/3309891/2012/09/02/Wie-is-grootste-kampioen-handophouder-van-Nederland.dhtml
staat de pister eveneens. Er staat zelfs,
   En de VVD maar tekeergaan. 'Je hebt hier niets te zoeken als je
   alleen je hand ophoudt', las ik in het verkiezingsprogramma van de
   partij die overigens dit jaar nog fors bezuinigde op het budget
   voor de reintegratie van herintreders.
Het wordt alleen maar erger...

De partij die als geen ander verantwoordelijk is voor de neoliberale
koers van Nederland, trapt tijdens de verkiezingenscampagne de eigen
slachtoffers nog eens onderuit. Men moet maar durven.

Aardige van het Vokskrant stuk is dat er wordt gekeken wie er nu eigen-
lijk het meest de hand ophoudt in Nederland. Dit blijkt de huisbezitter
te zijn - wat kort door de bocht: de VVD'er.