[D66] Dwangarbeid in Eindhoven

Daniel van Kesteren daniel at dlknet.nl
Fri Oct 19 18:18:35 CEST 2012

Dat de auteur vooral boos is over de dwang lijkt me wel gerechtvaardigd.
En dan vooral om het begrip dwangarbeid. Ik zou dat ook los willen zien
van de discussie in hoeverre mensen zich wel of niet voldoende inzetten.

Wat voor nut heeft het om mensen post te laten rondbrengen,
productiewerk te laten verrichten of papiertjes te laten prikken in het
kader van reintegratie? Om nog maar te zwijgen van de omstandigheden
waaronder dit soort "werkervaring" wordt opgelegd. Er zijn ook andere
manieren om dit soort activiteiten aan te bieden.

Als ik het verhaal lees kan ik het alleen maar met de auteur eens zijn
dat er sprake is van dwangarbeid, een mensonterende situatie.