[D66] Faillissement Griekenland/Italië/Spanje/Portugal (was D66 loopt achter God aan)

Glenn Mellonius (EU) glenn at mellonius.eu
Thu May 17 01:02:59 CEST 2012

On 16-5-2012 23:16, Ernst Debets wrote:
> Ik ben dus benieuwd tegen welke koers de Euro tegen de Drachme
> ingeruild gaat worden en hoeveel miljoen Drachme een brood gaat kosten
> in Athene.

Als ze uit de Euro stappen en een nieuwe valuta invoeren, dan ga je dat
toch 1 op 1 doen. Je gaat toch niet een omrekenfactor toepassen. Dan
krijg je weer dubbele prijzen in winkels en jarenlange gewenning.
Of is dit erg dom geredeneerd?
Natuurlijk krijg je dan onmiddelijk daarna een koersverschil, die zelfs
erg groot kan worden, maar dan merk je dat als gewone man alleen doordat
alles duurder wordt, maar je hoeft niks om te rekenen.
En waarom zou die nieuwe valuta Drachme moeten heten? Ze kunnen net zo
goed besluiten om voortaan de Ecu te gebruiken, ik noem maar iets geks.

Glenn