[D66] D66 loopt achter God aan

Antid Oto protocosmos at home.nl
Wed May 16 16:00:33 CEST 2012

On 16-5-2012 14:09, Dr. Marc-Alexander Fluks wrote:
>  Ik, eerder,
>
>  Antid Oto <protocosmos at home.nl>,
>
>  Maar dan zijn we het toch eens ?
>
>  De Vrijmetselaarsgod is Satan - hetgeen verklaart waarom ze tegen God zijn.

Voor mij zijn Satan en God hetzelfde, een kwestie van perspectief (of parallax
view zoals Zizek het zou zeggen).

>  Maar daarmee zijn ze nog geen atheist. Voor een atheist zijn 'God' en
>  'Satan' immers lege begrippen. Vrijmetselaars willen nog wel eens zeggen
>  dat ze 'hervormd' zijn, trouwens. God wordt dan Satan, Jezus wordt Mercurius
>  en de Zon wordt Sirius. Vandaar dat de Jonge Democraten met Sirius zitten
>  te yinyangen en Dittrich met de Nieuwe Zon (Nieuwe Sol-idariteit).

Het zijn me een New Age muddleheads ja, zou dat komen omdat het extremistische
centrum alles behalve gezond is voor de geest?

>  Ik accepteer en respecteer uiteraard dat anderen in het begrip geloven.

Toevallig plofte gisteren God in Pain en 2kg Less than Nothing (beide van de
weinig militante Zizek) op de deurmat,
dus ik me maar eerst eens verdiepen in God in Pain nu dit thema weer actueel is.

luilak komt van lui en lak:
http://www.etymologiebank.nl/trefwoord/luilak