[D66] Garmonbozia: Hash hermeneutics

Dr. Marc-Alexander Fluks fluks at combidom.com
Thu May 10 11:23:37 CEST 2012

  Antid Oto <protocosmos66 at gmail.com>,
>Hash hermeneutics: een nog onontgonnen terrein van digitale
>hermeneutiek. Dit grenst uiteraard aan apofenie (apophenia):
>http://nederlands.skepdic.com/dict_apofenie.htm

  Kijk, dit woord kende ik nog niet... weer wat geleerd.  :-)

  Op,
    http://en.wikipedia.org/wiki/Apophenia
  staat,
    Apophenia is the experience of seeing meaningful patterns or
    connections in random or meaningless data.

  Ik heb het overigens over verborgen patronen achter zaken waaraan
  *anderen* (niet ik) de verkeerde betekenis geven. Ik zie de
  verborgen betekenis, constateer dat ze vrijwel altijd over 2
  honden gaat, en dat de verkeerde betekenis *doelbewust* is
  gecreeerd teneinde anderen hiermee te misleiden. Wie goed kijkt,
  ziet dergelijke betekenissen continu aan zich voorbij trekken -
  en dit is exact wat Orwell in '1984' opmerkt.

  Voorbeeldje van gisteren: Gisteren, 9 mei, is de Dag van Europa.
  Wie goed kijkt kan hierin de Dag van Mercurius (15 mei Juliaanse
  Kalender) zien. De Dag van Europa wordt opgehangen aan een rede
  van Schuman op 9 mei 1950 in de Salon de l'Horloge in het Quai
  d'Orsay,
     http://nl.wikipedia.org/wiki/Europadag
     http://nl.wikipedia.org/wiki/Schumanplan
  Een 'horloge' is de Loge van Horus (Apollo), 9 mei is de tijd
  van Mercurius; als Apollo en Mercurius bij elkaar komen, doen
  ze dat in de Sterrenpoort van de Europese vlag (de 12 sterren
  rond het sterrenbeeld de Eenhoorn). Op,
     http://www.diplomatie.gouv.fr/en/spip.php?page=article_imprim&id_article=15285
  staat over deze zaal,
     The four chandeliers in the shape of chimera
  De Chimera (Alchimie, Gemini) is het Vrijmetselende zusje van
  Orthos (Satan). Er staat meer flauwekul (een sterrepoort van 12
  kindertjes), het grote beeld correspondeert met dat van het
  Franse Vrijheidsbeeld. Hier zit (ondermeer) Athene in en het
  Zwaard van Athene is de Zonsverduistering (de wijsheid Sophia)
  waarmee Harakles in diens Tweede Werk het sterrenbeeld de Kreeft
  doodde (zie het KWF-logo, maar ook het Hamer/Sikkel-teken).

  Schuman hield zijn toespraak dus onder een Zonsverduistering en
  een Sterrenpoort op de Dag van Mercurius in een zaal die gewijd
  is aan Apollo. Vroeger heette deze zaal de Vresdeszaal en 'Peace'
  is een homofoon van 'Piece' - een Vrijmetselaarsbouwstuk over de
  twee honden Mercurius en Apollo. In 'Paix' zitten dan ook Mercurius
  (I) en Apollo (PA als Phoibos Apollo) en hun ontmoetingsplek in
  de Eenhoorn (X) verborgen. Kwestie van goed kijken...

  Dit is beslist geen toeval. Ik zie geen patroon dat er niet is
  maar Eurofielen hangen in het geniep occulte zaken aan die de
  gewone burger niet mag zien. Iedereen kan het gewoon zien - als
  men maar goed kijkt.

>"fluks" is in ASCII hexadecimaal: 0x666C756B73

  Kijk, daar heb je het al - de ellende zit overal. Het kan zelfs
  nog erger: ik heet,
    M.A. Fluks
  en,
    M          = Mercurius
    A          = Apollo
    Fluks      = stroom van M naar A
    -------------------------------- +
    M.A. Fluks = Satan

>Bij deze de verklaring van de fascinatie van Dr. Fluks en ik
>voor beestachtige nummers

  Ik kan alleen het trucje zien, hoor. Zelf pas ik het uiteraard
  niet toe.

  Toch begin je het te zien... ja, het is er allemaal dus echt.

  Over horloges gesproken - wie zou de 'blind watchmaker' toch
  zijn ? Ja, het staat gewoon voor je neus - maar de slachtoffers
  van Vrijmetselaar Dawkins (beslist geen atheist) zien het dus
  niet.

  Marc Fluks, Amsterdam