[D66] Klimaatfraudeurs/hysterici betrapt: Trouw verzint klimaatfabel

Dr. Marc-Alexander Fluks fluks at combidom.com
Mon Jun 25 13:56:06 CEST 2012

  Bert Bakker <bertbakker7 at gmail.com>,
>Ja, het is ernstig. Het wordt tijd dat Klimaatwetenschappers net zo worden
>ontmaskerd als de bedriegers Stapel en Smeesters.
>Eh... gaan Klimaat en Geel hier niet erg agressief samen? Erg benieuwd naar de
>analyse, Marc-A...

  [Bertus, ben je nu serieus of niet ?]

  Geel staat voor Mercurius die zich (al spiegelend) uitgeeft voor Apollo;
  de God van het Klimaat is hun broer Herakles (het trio is dus weer compleet)
  en diens echtgenote, Hebe, is de Godin van de Duurzaamheid. Het is slechts
  een verhaal, het is beslist niet echt.
  Hetgeen overigens niet wegneemt dat men het onderwerp mogelijk ook serieus
  kan bestuderen. Probleem is dat degenen die voorgeven dit te doen, steeds
  opnieuw de kluit belazeren.

  Het enige dat we weten is dat het klimaat in het verleden voortdurend
  veranderde en dat het dus voor de hand ligt dat het dit ook in de toekomst
  zal blijven doen. Meest voor de handliggende voor de nabije toekomst is een
  nieuwe ijstijd in plaats van een opwarming. Mocht het echter warmer worden,
  dan is het onwaarschijnlijk dat de Mens hierin ook maar enige rol van
  betekenis vervult. De trigger achter klimaatschommelingen zijn de precessie
  en nutatie van de Aardas, de variabiliteit van de Zon en de hoeveelheid
  materie die zich tussen de Aarde en de Zon bevindt. Met ons mensen heeft
  dit alles echt niets uitstaande.

  Het grappige is deze keer dat beweerd wordt dat de Noordpoolkap zou afsmelten
  omdat het *kouder* wordt. Tot nu toe beweerden die klimaatfiguren immers
  altijd dat het ijs zou smelten door een onderstelde *opwarming* van de Aarde.
  Dus precies het tegenovergestelde. De pseudo-wetenschap kan immers alles
  verklaren - ook zaken die elkaar uitsluiten.

  Mensen moet verder kijken dan hun neus lang is. Ik zag het berichtje gisteren
  en heb de afgelopen week elke dag de poolijskaartjes gedownload voor m'n
  web-pagina daarover. Ik wist niet op welke dag het Midzomer is, vanmorgen
  even gekeken en geconstateerd dat de media er wat dit betreft weer eens naast
  ziten met hun betweterigheid (Midzomer valt op 20 juni en niet op de 21e
  - ook al scheelt het maar 51 minuten).
  Vervolgens legt men het bericht naast de data, constateert dat de twee
  strijdig zijn, zoekt de bron van het bericht en constateert dat het bericht
  ouder is dan de data waarover wordt bericht. Moeilijk is het beslist niet,
  maar mensen nemen alles maar klakkeloos aan. Denken is er niet meer bij.

  Natuurlijk kunnen ook de data fout zijn maar het feit wil nu eenmaal dat het
  bericht haaks staat op de data. En da's echt geen toeval, dit is doelbewuste
  manipulatie. Mensen krijgen voorgeschreven wat ze moeten denken - het doet
  er in het geheel niet toe of het beweerde juist zij of niet - als zo'n
  bericht zich maar tussen de oren nestelt. Zodat mensen dingen gaan zien die
  er in het geheel niet zijn. En ja, da's de schijn van Mercurius.