[D66] Zizek in Athene

Antid Oto protocosmos66 at gmail.com
Sun Jun 17 15:44:26 CEST 2012

Inderdaad, Syriza is het D66 van Griekenland, het zijn zeker geen ultralinkse
revolutionairen. Het zijn voornamelijk  petty-bourgeois pragmatici die de
onvrede willen kanaliseren om te voorkomen dat de revolutie uitbreekt. Geen
wonder dat onze vriend Zizek, die zich zich altijd keurig een "good stalinist"
noemt, er zich bij thuis voelt. Maar inderdaad, give Peace a chance, give Greece
a chance, give Syriza a chance...  we zullen zien of deze week de EU ploft.
Overigens ben ik wat Zizekmoe (of zizekziek) na het grotendeels lezen van zijn
nieuwe boek.