[D66] Garmonbozia: Top EU bestaat uit Vrijmetselaars

Bert Bakker bertbakker7 at gmail.com
Tue Jul 31 11:38:42 CEST 2012

De vraag die mij de laatste tijd bezighoudt, Marc-A, is de volgende.
Jij stelt dat veel van wat we om ons heen zien een andere betekenis heeft,
een betekenis die vaak niet wordt gezien, omdat 'we' zijn gehersenspoeld.

Toch, als die betekenissen bewust worden toegekend aan die verschijnselen
(denk aan films, tv-series, reclamespots, de opening van de Olympische
Spelen), dan moeten er mensen zijn die weet hebben van dit bouwwerk van
betekenissen. Die mensen moeten vervolgens de posities verwerven die ze in
staat stelt om voortdurend de boodschappen te verpakken, die jij dan weer
ontcijfert.

Dat moet dan echter ook betekenen dat die mensen van elkaar weten (ze
baseren zich immers allemaal op hetzelfde raamwerk van Melkweg, Twee
Honden, Herkules en wat dies meer zij). Maar tegelijkertijd moeten ze dan
allemaal gedurende eigenlijk de hele geschiedenis van de mensheid hun mond
erover houden. Dat kan wellicht, in een moeilijk doordringbaar genootschap
als de Vrijmetselarij, maar dan moet ieder afzonderlijk (ingewijd) lid dus
een  heel sterke, intrinsieke motivatie hebben om het allemaal geheim te
houden. Anders zou er al lang iemand uit de school hebben geklapt - zoals
dat rondom complotten vroeger of later altijd gebeurt.

En waarom hier dan niet? Heb jij daar een antwoord op?

Groeten,

Bert.

Op 31 juli 2012 11:30 schreef Dr. Marc-Alexander Fluks
<fluks at combidom.com>het volgende: