[D66] Wortel schieten ...

Henk Elegeert h.elegeert at gmail.com
Mon Feb 27 18:22:29 CET 2012

Op 27 februari 2012 15:12 schreef Bert Bakker <bertbakker7 at gmail.com> het
volgende:

De Raad van State brengt ook advies uit over ieder initiatiefwetsvoorstel.

Maar toch niet elk initiatiefwetsvoorstel, wel? (Al)Weer zo'n dwaze regel
die geen enkel nut dient?
Wat zou het afschaffen wel niet kunnen besparen?

Wat is de zin uberhaupt, en wanneer voor het laatst getoetst?

> De voorzitter van de Kamer stuurt het dan naar de Raad.

Automatisch dus, als ik het goed begrijp? Niet als gevolg van welke
afweging dan ook.

>  Verder werd dit weekend gemeld dat de RvS veel vaker kritisch is op de
> wetsvoorstellen van het kabinet Rutte dan op die van het vorige kabinet.

Da's raar. Het is toch niet aan de RvS om een dergelijke rol - zelfs maar -
te willen vervullen?
Gescheiden machten, toch?

> En nu dan weer op een wetsvoorstel van de oppositie.

 Eerlijk gezegd: het is maar een advies. Zwaarwegend, maar toch, een
> advies.

Is het wel een advies?

Maar, en belangrijker, wat is de zin ervan?
En staat er echt in wat erin zou moeten staan, nl. een duidelijk (en NIET
zoals hier een politiek beladen) advies?
Zelfs geen enkele opsomming van bv. de oorzaken van de lange procedures ...
of hoe het belang van het kind te dienen.

Henk Elegeert