[D66] Tik van de molen(wiek)?

Henk Elegeert h.elegeert at gmail.com
Tue Feb 21 05:22:04 CET 2012

maandag 20 februari 2012
Word in februari lid van D66 en krijg het boek van Alexander Pechtold
cadeau!<http://www.d66.nl/d66nl/nieuws/20120220/word_in_februari_lid_van_d66_en?ctx=vghpm7u9vdea>
[image: Alexander Pechtold presenteert zijn nieuwe boek ‘Henk, Ingrid en
Alexander’]

Vrijdag 3 februari jl. presenteerde Alexander Pechtold zijn nieuwe boek
‘Henk, Ingrid en Alexander’. In dit boek gaat hij in gesprek met mensen
die, om wat voor reden dan ook, bij de laatste verkiezingen op de PVV
hebben gestemd.

Word in februari lid van
D66<https://www.d66.nl/formulier/word_lid_van_d66_2> en
u krijgt het nieuwe boek van Alexander Pechtold cadeau!

Alexander Pechtold over zijn boek ‘Henk, Ingrid en Alexander’: “Een titel
met een knipoog voor een boek waar ik het afgelopen half jaar intensief,
maar vooral met heel veel plezier aan heb gewerkt. Dit boek gaat vooral
over maatschappelijk betrokken mensen. In boeiende, soms verhitte
gesprekken, komen zij uitgebreid aan het woord en laat ik zien waar ik voor
sta. Al sinds mijn tijd als lokaal politicus in Leiden en Wageningen zoek
ik actief dat directe contact met mensen. Ik voel de behoefte de anderen te
laten zien dat simplistische, populistische politiek tot niets leidt. Mijn
grote zorg is dat we na een periode van rechts populisme doorschieten naar
het economisch populisme van links. Vanuit het radicale centrum van D66 is
het mijn ideaal de polarisatie in de Nederlandse samenleving te doorbreken
en maatschappelijke tegenstellingen te overbruggen.”

Het boek 'Henk, Ingrid en Alexander' is vanaf nu te koop.

"

Als je al lid wilt worden, wil je natuurlijk vooraf wel weten waar Pechtold
nu eigenlijk precies voor staat. Dit leidt tot niets ...

Zelfs: "Mijn grote zorg is dat we na een periode van rechts populisme
doorschieten naar het economisch populisme van links. Vanuit het radicale
centrum van D66 is het mijn ideaal de polarisatie in de Nederlandse
samenleving te doorbreken en maatschappelijke tegenstellingen te
overbruggen.”", wordt op deze wijze op geen enkele manier bewaarheid.

Het simpele opsommen van de polariteit en een niet nader ingevuld ideaal
daar tegenoverstellen, moet als absoluut onvoldoende van de hand worden
gewezen zelfs. Laat Pechtold maar - voor iedereen - zichtbaar maken *hoe *
hij de polarisatie in de Nederlandse samenleving wil gaan doorbreken en hoe
hij maatschappelijke tegenstellingen *gaat weten* te overbruggen!! En laat
hem vooral duidelijk zijn over *welke **polarisatie* in de Nederlandse
samenleving hij het heeft, en over *welke** maatschappelijke
tegenstellingen *!! En e.e.a. los van zijn (Wilders) stokpaardjes graag!
Pechtold de heilsprofeet van D66 voor heel Nederland?

Henk Elegeert