[D66] Hoe Goldman Sachs staatsschuld wegtovert

Henk Elegeert h.elegeert at gmail.com
Tue Feb 14 16:51:38 CET 2012

Op 14 februari 2012 12:36 schreef Dr. Marc-Alexander Fluks <
fluks at combidom.com> het volgende:

 Zelf vond ik de Tegenlicht-uitzending wel aardig maar ik hoorde
>  weinig nieuws.

Eens.

>  De ellende in Griekenland is belangrijk omdat wij dezelfde
>  ellende hier gaan krijgen (en ja, dit gaat inderdaad om die
>  idiote Vrijmetselaarscodes).

De ellende is geplande ellende, idd. Over de werkelijke oorzaken wordt nog
weinig gesproken.
En al helemaal niet hoe het (EU) geblunder uit het verleden, voorgoed de
rug toe te keren.

>  Zelfs mensen die niet in politiek geinteresseerd zijn, hebben
>  door dat er iets raars aan de hand is - maar uiteraard zien ze
>  niet waarom het gaat.

*Daar* mag het uiteraard niet over gaan. Vragenuurtje levert het
voorspelbaar geneuzel op.

> Europa is een gigantische janboel aan het worden

Het ziet er naar uit dat men - (g)Lubbers c.s - onvoldoende het ontwerp
-Treaty Maastricht- hebben weten door te rekenen, en dat de EU daar nu op
afgerekend wordt.

> en als de PVV dan een website lanceert, dan vallen al
>  degenen die verantwoordelijk zijn voor de janboel (alleen al
>  omdat ze het gedachtengoed daarachter gesteund hebben) over
>  zo'n site heen.

Als het PA-landers mag er gerust anoniem aangifte worden gedaan.
Oh ja: PA = Pure Autochtoon /  Pure Allochtoon. :)

Toen geen algehele 'verontwaardiging' over de lafhartigheid van de daad, of
debat over het falen van het systeem dat kennelijk (nog) niet berekend is
op de nieuwe (EU)werkelijkheid.

Ook als het (bloed)eigen jongeren betreft schroomt men niet die weg te
zetten als extreem rechts, en hen (ten onrechte uiteraard, alsof er nimmer
een Kristalnacht is geweest) hun rechten te ontnemen.

> Zijn ze verontwaardigd omdat het niet zou stroken met de 'Europese
> gedachte'.

Deugd / spoort die 'Europese gedachte' überhaupt wel ? Klopt het ook
daadwerkelijk ?

> Wel, waar die gedachte over gaat zien we maar al te fraai geillustreerd in
> Griekenland.
>  Athene brandt.

Wordt (uitgerekend) door de EU vakkundig - en dat bovendien op valse
gronden / argumenten - afgerekend, waar de EU bergen boter op het hoofd
heeft. In elk geval in hoge mate (mede) verantwoordelijk is voor het
ontstaan van de huidige situatie. Een donderwolk waar de EU-architecten
((g)Lubbers c.s.) niet - in elk geval onvoldoende - over hebben nagedacht

D(i)e 'Europese gedachte' kon weleens totaal z'n 'beoogde doel' voorbij
gaan schieten, en er zich - en dat uit louter zelf behoudt - tegenin gaan
keren. Ten onder aan amateurisme ... en onhoudbaar idealisme.

Het is ontstellend te zien en te horen hoe ook D66-ers maar niet is staat
blijken die EU-gedachte nu eens kritisch tegen het daglicht te houden, en
of die gestelde doelen op een dergelijke wijze überhaupt wel haalbaar zijn.

Zijn er al TK- vragen gesteld naar aanleiding van de uitzending?

Duidelijk is intussen wel dat Verhofstadt er volledig langs zit met zijn
(g)liberale)  'oplossing(en)'.

Henk Elegeert