[D66] Geniale zet PVV

Mark Giebels mark.giebels at gmail.com
Sat Sep 24 08:33:44 CEST 2011

Bert, het is heel simpel. De VVD en het CDA hebben deze tot op het bot
onfatsoenlijke partij vanaf de campagne van de TK verkiezingen en zeker
tijdens de kabinetsformatie behandeld als een normale partij. Wilders
vertoont nu nog steeds hetzelfde onfatsoenlijke gedrag als hij altijd heeft
gedaan, maar het is nu haast onmogelijk om er geloofwaardig verontwaardigd
over te doen.

Rutte en Verhagen moeten snel hun desastreuze fout inzien en dit avontuur
waaraan men nooit had moeten beginnen beeindigen.

De oppositie moet hem totaal negeren en slechts de coalitiepartijen
aanspreken op hun verantwoordelijkheid. Alleen Roemer schijnt dat echt door
te hebben.

Niet Wilders, maar Rutte en Verhagen moeten zich schamen.

Groeten,
Mark Giebels

P.S. Wat het allemaal nog erger maakt, is dat de enige reden waarom Rutte
met Wilders in zee is gegaan, was om hem electoraal onschadelijk te maken.
Heb nooit geloofd in die tactiek. En ondertussen wordt het land opgeofferd
door de stilstand die hierdoor is veroorzaakt. Juist in deze economisch
kritieke tijden waarin we een aantal zaken toch echt anders moeten gaan
doen.

2011/9/24 Bert Bakker <bertbakker7 at gmail.com>

> Toch niet, Tjerk. De vraag is niet of Wilders' gedrag al dan niet
> betamelijk, smaakvol, parlementair is. En ook niet of zijn opvattingen al
> dan niet deugen. De vraag is hoe het toch komt dat hij a. steeds weer alle
> aandacht naar zich toetrekt; b. zo veel mensen uit de traditionele
> achterbannen van SP, PvdA, en zelfs CDA en VVD aan zich weet te binden; c.
> volop onderdeel uitmaakt van het 'systeem', maar zich toch zo
> 'anti-establishment' weet te blijven profileren; d. de aandacht weet af te
> leiden van zijn eigen steun aan maatregelen die Henk en Ingrid schaden.

> [...]
>>> sociaal-economische (linkse) standpunten verloochent. Ook ditmaal steunt zij