[D66] Garmonbozia: Nine Eleven (3)

Erik van den Muijzenberg muijz at dds.nl
Fri Sep 16 23:25:12 CEST 2011

On Sep 16, 2011, at 2:26 PM, Dr. Marc-Alexander Fluks wrote:

> Voorbeeldje dat ik gisteren zag: Checkpoint Charlie - de
> passerplaats in de Berlijnse Muur tijdens de Koude oorlog,
>   http://en.wikipedia.org/wiki/Checkpoint_Charlie
> Waar gaat dit nu echt over ? Wel,
>   Checkpoint     = het V-teken (check) op de plek (point) in de
>                    Melkweg waar de twee sterrenbeelden Hond
>                    samenkomen tijdens een Zonsverduistering
>   Charlie = C    = Zonsverduistering
>   Berlijnse Muur = Melkweg
> Ofwel,
>   Checkpoint Charlie
> is het Ragnarok-verhaal.

> [...]

We moeten hierbij wel bedenken dat de heer Fluks al jaren op kosten
van de Nederlandse gemeenschap leeft omdat hij te ziek zou zijn om
te kunnen werken.
De stakker lijdt namelijk volgens eigen zeggen en het oordeel van een
bevriende, jaarlijks een ziektebriefje schrijvende, arts aan ME of
zoiets
vaags. Maar hij kan blijkbaar wel van Enkhuizen naar Lelystad fietsen.
Zo heel ziek is Fluks dus niet - lichamelijk gezien dan.
Fluks is niet alleen knots, maar is blijkbaar ook nog simulant,
uitkerings-
fraudeur en uitvreter.

Destijds waren er drie plaatsen waar je de grens tussen de beide
Duitslanden kon passeren; die werden Checkpoint Alpha, Checkpoint
Bravo en Checkpoint Charlie genoemd.
Naar de eerste letters van het fonetisch alfabet van de NAVO.
Daar is verder niets bijzonders aan.
Fraudeur Fluks doet ook maar helemaal maar geen moeite meer om zijn
onzin nog te onderbouwen.
Waarom bijvoorbeeld staat de Berlijnse muur voor de Melkweg?
Nou, daarom.

Daar heeft ie volgens eigen zeggen verder geen seconde over hoeven
nadenken. Logisch, want Fluks *kan* helemaal niet nadenken.
Het enige wat Fluks kan is fabuleren en frauderen.
Die wartaal bedenkt ie overigens ook niet zelf, die haalt ie van
Amerikaanse sites. (Tenzij we willen geloven dat 'violeren' echt een
Nederlands werkwoord is, en niet gewoon slecht vertaald uit nageaapte
Amerikaanse Twin Peaks zotteklap en neocon paranoia.)

En vervolgens komt de dwaze hippie Elegeert - is dat eigenlijk geen
pleonasme trouwens? - de professor nog even te hulp met zijn zelf-
gebreide onzin.

Kan dat tweetal nou niet gewoon eens ophoepelen van deze lijst?
Desnoods richten we ergens een mailinglist op voor het knotsgekke duo.

Erik vdMb