[D66] Garmonbozia: Nine Eleven (3)

Dr. Marc-Alexander Fluks fluks at combidom.com
Fri Sep 16 14:26:46 CEST 2011

  Tjerk Jouwstra <tjouwstra at wxs.nl>,
>Er is geen logische consistentie

  Lijkt mij ook. Wie het nagaat, komt in met name de Griekse en
  Egyptische mythologie terecht.

>je hebt je eigen religie ontwikkeld

  Neen hoor. Ik heb een geheime religie van anderen gevonden.
  Het lijkt nogal op het Orphisme (600 BC) in het Oude Grieken-
  land en het Pythagorisme (550 BC). Dit is een hervorming van
  de Griekse mythologie in de klassieke tijd zelf. Zeg maar: de
  leer van Plato. Tegenwoordig zou men dit de 'New Age' noemen
  (en da's een uitvinding van de Vrijmetselarij uit 1904).
  Zie,
     http://en.wikipedia.org/wiki/Orpheus
     http://en.wikipedia.org/wiki/Orphic
     http://en.wikipedia.org/wiki/Dionysus
     http://en.wikipedia.org/wiki/Zagreus

  Uiteraard (je kan gerust zijn) hang ik zelf deze onzin niet
  aan. Maar ik kan het nu wel allemaal zien...

  Voorbeeldje dat ik gisteren zag: Checkpoint Charlie - de
  passerplaats in de Berlijnse Muur tijdens de Koude oorlog,
    http://en.wikipedia.org/wiki/Checkpoint_Charlie
  Waar gaat dit nu echt over ? Wel,
    Checkpoint     = het V-teken (check) op de plek (point) in de
                     Melkweg waar de twee sterrenbeelden Hond
                     samenkomen tijdens een Zonsverduistering
    Charlie = C    = Zonsverduistering
    Berlijnse Muur = Melkweg
  Ofwel,
    Checkpoint Charlie
  is het Ragnarok-verhaal.

  Ik zag het toen ik gisteren over de dijk van Enkhuizen naar Lelystad
  fietste. Halverwege is een eilandje (Trintelhaven) en hier is een
  uitspanning met de naam,
    Checkpoint Charlie
    http://www.checkpointcharlie.nl
  Ik zag het meteen. Geen seconde over hoeven nadenken...