[D66] Garmonbozia: Nine Eleven (3)

Henk Elegeert h.elegeert at gmail.com
Fri Sep 16 22:09:16 CEST 2011

Tjerk,

:)))

Op 16 september 2011 21:02 schreef T. Jouwstra <tjouwstra at wxs.nl> het
volgende:

> Het is duidelijk dat je met je voeten stevig in de wetenschap staat.

Dank je, Tjerk. Ik tracht altijd helder te krijgen waar je nu precies aan
refereert, idd. En, of dat hout snijdt ... ;)

> Gaat een gelovige zijn geloof ontkennen?

Je hebt het nu over jezelf, Tjerk? ;) Marc, immers, ontkent dat er sprake is
van een 'geloof' of 'geloven'. We kunnen bovendien ook constateren dat jij
het thema hier in de discussie inbracht, en zoals uit het weerleggen valt op
te maken, dat zonder succes.

Maar ook in het voor jou gunstige geval, Marc wil zijn (ware)geloof niet
ontkennen, snijdt geen hout, simpel vanwege het feit dat daarvan geen sprake
is, tenzij je - zoals in jouw geval hier - daarvan uit wenst te gaan / in
'wenst te geloven'. Kortom: geen bewijs, slechts een suggestie. Volgens jou:
als een niet te missen, en slechts nog als enig overgebleven te trekken
conclusie.

Maar ja, helaas, *daar* heb je dan wel 'goed' 'gelovigen' bij nodig, Tjerk.
:)

Henk Elegeert

Zie bijvoorbeeld. ook:

VPRO's Import <http://beta.uitzendinggemist.nl/programmas/485-vpro-s-import>wo
http://beta.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1111122

"
We nemen de kijker mee in de wereld van twee fundamentalistische gelovigen.
Meer dan drie jaar worden de christelijke zendeling Aaron Taylor en de
radicale Khalid Kelly gevolgd.
"