[D66] Occupy beweging in Nederland

Henk Elegeert h.elegeert at gmail.com
Sat Oct 15 14:54:50 CEST 2011

Op 15 oktober 2011 14:16 schreef Bert Bakker <bertbakker7 at gmail.com> het
volgende:

Nou ja, ik vind vooral dat het geen politieke aangelegenheid is

Uhh? Je bedoeld, het zou geen politieke aangelegenheid dienen te zijn !! Dat
is het nu wel, en die 'mark(en)t' we(e)t(en) dat ook heel goed. Dat beeld
moet je echt bij stellen.

En ook de politiek dient dat te doen. Ook in Spanje voelt men zich belazerd,
en worden mensen hun te duur geworden huizen uitgezet. Oorzaak ligt zowel
bij de banken, als ook bij de politiek die nu ineens geen bescherming meer
weet te bieden tegen de monopolisten in de financiële sector.

De verwevenheid is ook te groot en te complex om van de burger te verwachten
dat die wel zouden zien waartoe de - door hen bedachte - 'producten' leiden.
Sterker: ook zij die het zouden moeten kunnen weten zijn in de val te
lokken, en zitten met verliezen te kijken.

> - het bankwezen is privaat

Onzin. Het bankwezen is een stelsel dat op vele fronten invloed heeft, en
uitoefent, op zowat alle aspecten van menselijk leven en zelfs tussen mensen
en instanties onderling.

> (behalve natuurlijk als er staatssteun is)

Wanneer is er sprake van 'staatssteun'? Je bent waarschijnlijk sneller klaar
als je de uitzonderingen weet op te sommen, Bert. :)

> , dus dan is het een zaak voor aandeelhouders en obligatiehouders,
> commissarissen, klanten en raad van bestuur.

En wat is dan de core business? Hoe is dat geregeld, en wie bepaald en/of
welke machtsmiddelen staan wie bij?

> En hoe die dat precies doen, is aan hen.

?? Wat is precies aan hen? Gaan ze er ook werkelijk over, en vooral overzien
ze de gevolgen?

> Zowel qua hoogte van het salaris als wat betreft de bonussen.
>  ??

Dus als je het systeem zo in handen hebt, gedomineerd door geldwolven, dan
zit het wel goed?

> Ik vind wel dat de perverse prikkels die van bonussen uitgaan geweerd
> moeten worden

:)) kortom: eenduidig een einde aan de bonussen !! Als er iets pervers is
dan zijn het bonussen, Bert.

Henk Elegeert