[D66] Gokken met de Euro

Henk Elegeert h.elegeert at gmail.com
Sat May 21 18:09:50 CEST 2011

Op 20 mei 2011 13:02 schreef Dr. Marc-Alexander Fluks
<fluks at combidom.com>het volgende:

> Zojuist gepubliceerd: Rutte meende vorig jaar exact het
> *tegenovergestelde* over de Euro-steun aan Griekenland,
>
> http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Binnenland/article/detail/2434764/2011/05/20/VVD-dacht-vorig-jaar-nog-anders-over-steun-aan-Grieken.dhtml
> Rutte was destijds de mening toegedaan die thans door de
> PVV en SP verwoord wordt.
>
> Persoonlijk vind ik dat het gokken met het geld van de Europese
> burgers dient te worden gestopt. Men kan beter thans z'n verlies
> nemen dan als een gokverslaafde die ten prooi zijnde aan een
> 'kiet of dubbel' nog meer geld wil gaan vergokken.

> [...]

http://www.rekenkamer.nl/Actueel/Onderzoeksrapporten/Introducties/2011/05/Kredietcrisis_en_EU_landencrisis_Interventies_en_vervolg

Ik kan (nog) niet zien welke precies de gevolgen (zullen/)zijn voor
elke individuele burger, op de korte en lange termijn.

"...

Door het monitoren van de ontwikkelingen willen we inzicht geven in de
veelheid aan informatie hierover en de daarmee samenhangende risico’s en
onzekere factoren.

Gelet op de reikwijdte van de problematiek kunnen wij geen zekerheid geven
over de volledigheid en juistheid van de informatie.
..."

... staat in de inleiding.

Henk Elegeert