[D66] Struisvogel

Henk Vreekamp vreekamp at knoware.nl
Sun Mar 27 21:23:41 CEST 2011

Democs,

De uitslagen van heden bij de verkiezingen in de Duitse deelstraat Baden-Wuertemberg zeggen het opnieuw: na een ramp met atoomstroom (zoals nu in Japan na de aardbeving en tsunami) daalt de publieke steun voor kernenergie-politici pijl/peil-snel. Als ik mijn twee gedrukte dagbladen goed lees, ontbreekt enige reflectie vanuit de "linkse" politici. Rechts kraait daarentegen pro-actief dat tegenstanders niet mogen "profiteren" van de ramp...

Met name De Telegraaf en Telegraaf-weblog GeenStijl propageren dit standpunt. Misschien kan de dagbladtitel "telegraaf" (bijna niet meer bestaand telecommunicatiemiddel) worden gewijzigd in "de struisvogel"...

Henk Vreekamp, Utrecht