[D66] Breivik

Erik van den Muijzenberg muijz at dds.nl
Wed Jul 27 22:39:23 CEST 2011

Quoting Fritz van Rikxoort <fritz at rikxoort.demon.nl>:

 > Ja mag je overal mee bemoeien, Erik,

Mooi.

 > Maar als je eerst al mijn woorden omdraait en/of verdraait,
 > dan heeft het geen enkele zin om op je reacties daarop in te gaan.

Aangezien je er wel op ingaat valt het met dat verdraaien kennelijk
wel mee en dus maak je je schuldig aan goedkope retoriek - niet bepaald
voor het eerst overigens.
Of ik moet aannemen dat je een exercitie onderneemt die je zelf als
zinloos kwalificeert.

 > Je kan zelf constateren dat vele anderen vaker dan Wilders
geciteerd zijn
 > en dat in andere landen niet navelgestaard wordt op een geciteerde.

Dat roep je nu voor de tweede maal. Waar is het bewijs?
Welke buitenlandse media heb je bestudeerd? (Noem ze alle twee.)

 > Met die miljarden Griekenland: alleen NL/Rutte had het niet begrepen.

Want?

 > Breivik is door vele geinspireerd en ook links inspireert velen,
 > dus het gaat niet aan om slechts één man verantwoordelijk te houden.

Je stelling is bljikbaar dat links Wilders, en niet Breivik
verantwoordelijk
houdt voor het bloedbad in Noorwegen. Maar waar blijkt dat dan uit?

 > Uiteraard mag ook links knuffelen, maar de jarenlange bescherming van
 > criminele kinderen van kiezers heeft grote gevolgen,
 > daarvoor hoef je geeneens een ochtendkrant te lezen.

Nee, daarvor heb jij voldoende aan je duim.

 > Laatste nieuws betreft Diamantbuurt Amsterdam, speelt al jaren.

De problemen rond de Hells Angels spelen ook al jaren.
Dat betreft autochtone brommerjeugd (Kreidler Ploeg OOst), die het
criminele
pad op is gegaan.
Misschien moeten we even vaststellen dat er altijd al groepen jongeren
zijn
geweest die rottigheid uithalen en vervolgens crimineel worden.
Met hun afkomst heeft dat niets te maken.

 > Oprechter problemen aanpakken zoals oud d'66
 > ipv de eigen kringen en kiezers uit de wind houden is wat nodig is.

Wilders houdt tot in zijn eigen partij rechts crimineel tuig uit de
wind.
Van Wilders is in dit opzicht dus helemaal niets te verwachten.

 > Ik trek me de eenzijdige focus op elkaars geluid en woorden niet aan,
 > ik zou willen dat NL ooit weer focust op de inhoud ipv op elkaar.

Je zou dan eerst eens moeten aantonen dat men in Nederland alleen maat
focust
op elkaar en niet op de inhoud, of althans meer op elkaar dan in
andere landen
en minder op de inhoud dan in andere landen - als dat je klacht is
over het
Nederlandse politieke klimaat. (Omdat je maar wat roept vind ik het
moeilijk
om uit je bijdragen te distilleren wat je nu eigenlijk wilt betogen,
maar ja,
het probleem is waarschijnlijk dat je dat zelf ook niet helemaal weet.)

 > Ik heb niet gezegd dat links alleen verantwoordelijk is,
 > wel dat niet alleen CDA en rechts verantwoordelijk is maar links
mede.
 > Ik noemde de anti-asielzoekerswetten van Cohen

Ik snap er nu niks meer van. Cohen, is die in jouw optiek nu links of
rechts?
(Het is een retorisch trucje om het te hebben over 'de anti-
asielzoekerswetten
van Cohen'. Wat je eigenlijk bedoelt is dat Cohen zijn handtekening
heeft gezet
onder wetgeving om de toestroom van niet-Westerse personen in te
dammen, akkoord?)

Als 'links' - of in het jargon van de verlichte filosoof Geert Wilders
'linksigen'
- slap optreden vindt jij dat niet goed.
Maar als links dan eens ferm optreedt, zal ik maar zeggen, vind jij
dat ook niet goed.
Wat wil je nou in godesnaam?

Je lijkt me een typische exponent van de jaren zestig in Nederland.
Overal tegen, maar geen idee wat er dan wel zou moeten gebeuren.

 > en de anti-inburgeringswet van het D66 van Boris D. (2003/2006).
 > Die hebben enorm bijgedragen aan ons anti-buitenlandersklimaat
 > en dat kan dus niet alleen Wilders aangerekend worden maar ook links.

Ik neem aan dat je Boris Dittrich bedoelt?
Is die ineens crimineel of zo, dat je hem nu als 'Boris D.' aanduidt?
Als Boris D. schuldig is, dan zijn dus zijn ouders schuldig. Want
zonder die ouders
geen Boris Dittrich. Maar die ouders zijn het product van hun ouders,
dus eigenlijk
zijn de *groot*ouders van Boris Dittrich schuldig. Of althans de
ouders van de
grootouders van Boris Dittrich. En zo verder.

En aangezien we allemaal schijnen te zijn geschapen naar het evenbeeld
van G.d.
is Hij dus schuldig.

(Dit om maar even aan te geven dat het gedachtengoed van de heer G.
Wilders
tot absurde consequenties leidt.)

Erik vdMb