[D66] Breivik

Fritz van Rikxoort fritz at rikxoort.demon.nl
Mon Jul 25 17:52:22 CEST 2011

Mark,

Ik begrijp misschien niet precies waar je onze verschillen ziet,
zoals un je slotxzin verwoord,
maar ik zie wat jij Wilders c.s. verwijt
gewoon gerealiseerd zijn door Cohen/PvdA, D66 enz. zonder Wilders.
En dagelijks door een naar Nederlanders en buitenlanders hufterige
overheid in de praktijk gebracht.
Dat stoort me mateloos, omdat ik geef om wat al hier mis is en gaat,
onder beleid van PvdA, D66, CDA en VVD,
en niet alleen om meningsverschillen om wat kan veranderen.

Fritz

2011/7/25 Fritz van Rikxoort <fritz at rikxoort.demon.nl>

> En ik ben het niet met je eens dat iets van Thom minder gevaarlijk zou
> zijn (geweest), was hij het ook zelf niet mee eens, hij betreurde gezien
> de gevolgen ook zijn uitspraak, of van D66-ers of linksen in het
> algemeen,
> dan van Wilders.

Dat is dan te waarderen aan hem. Ben benieuwd of Wilders en Bosma het
voortdurend en meestal ongenuanceerd zwartmaken en beschuldigen van de
'linkse elite' (nationaal maar met name ook internationaal) nu ook gaan
betreuren...

> Direct praten over immigratie en emigratie en gevolgen is beter en
> minder
> gevaarlijk dan mensen en hun bevindingen en meningen uitsluiten.

Eens. Ik sta voor volledige vrijheid van meningsuiting. Daarentegen
staan Wilders en zijn PVV voor boek- en spreekverboden.

> Overigens vertrekken 300 NL-ers per dag, meer dan 100.000 per jaar, ca.
> 1%
> van de volwassen autochtonen. Dat is 10% in 10 jaar. Het gaat hard en
> alle
> ontwikkelingen zullen onvermijdelijk gevolgen hebben voor NL en idem
> elders Europa overigens. De spanningen groeien mede door economische
> crises, werkloosheid, slechte woningmarkt e.d. en niet alleen door
> immigratie (en emigratie) en volksverhuizingen in steden en eruit en
> erin.

Wederom eens. Dit kabinet laat echter (als volgende in de rij) alles in
het
slot zitten of maakt het zelfs erger. Je mag gerust weten dat wij ook
regelmatig heroverwegen of die terugkomst naar NL wel zo verstandig
was....

> De ontwikkelingen in de samenleving en waarnemingen en visies van mensen
> komen veel meer voort uit wat zich afspeelt, dan discussies en
> uitlatingen
> van wie publiek dan ook. Daar ligt ons grotste verschil van mening.

Welnee, dat ben ik wel met je eens. Maar gelukkig hebben de ideologen van
extreem-rechts nog weinig invloed op de inrichting van onze maatschappij.
Vooralsnog hebben ze slechts invloed via hun uitlatingen (weinig
discussies
helaas). Al is ook die invloed mij al veel te groot. En dat laatste is
volgens mij precies waar we van opvatting verschillen.

Mvg,
Mark Giebels

P.S. Jammer trouwens dat we de verantwoording van Breivik voor de rechter
niet mogen zien. Wilders zal wel opgelucht zijn...