[D66] Breivik

Mark Giebels mark.giebels at gmail.com
Mon Jul 25 11:56:20 CEST 2011

2011/7/25 Fritz van Rikxoort <fritz at rikxoort.demon.nl>

> Mark toch,
>
> Om je cirkelredeneringen vol te houden ga je nu zelfs over mij speculeren.

Nee hoor, is gebaseerd op je beschuldiging aan het adres van Thom de Graaf
toen Pim Fortuyn werd vermoord.

> Laten we wel bij de feiten en dichtbij blijven, al kan iedereen door alles
> en iedereen geïnspireerd worden (ook door tegenstanders en hun methoden en
> daden).

Bosma en Wilders spreken al jaren (amongst others, inderdaad) uit dat Europa
nauwelijks meer gered kan worden. We zijn al te ver ge-Islamiseerd. Het is
wachten op de Sharia. Alleen Israel kan ons nog redden. En oh ja, het volk
kan opstaan en het niet meer pikken. Want hoop op een politieke oplossing is
er niet meer. De revolutie moet uitbreken. Jij hebt zijn boek ook gelezen,
dus je weet exact wat ik bedoel.

Breivik geeft er een wel heel extreme invulling aan, maar zijn motieven
moeten Wilders en met name Bosma als muziek in de oren klinken. Ik ben
het met de NYT eens dat het politieke klimaat in Europa uiteindelijk wel tot
dit soort extremistische daden door een enkele idioot moet leiden. Daarmee
zijn de politieke woordvoerders, Wilders voorop, uiteraard niet schuldig aan
wat er in Noorwegen gebeurd is. Maar als ik Wilders was zou ik, nogmaals,
maar eens aan een serieuze zelfreflectie beginnen en je af gaan vragen of de
weg die de PVV de afgelopen jaren is ingeslagen wel bijdraagt aan een
positieve ontwikkeling in Europa of juist de de problemen vergroot.
Uiteraard ben ik overtuigd van het laatste, en daarom verwijt ik ook bv
Rutte dat hij ervoor heeft gekozen deze beweging salonfähig te maken. Ik
vind dat een gevaarlijke route voor NL en Europa.

Hopelijk doet deze terroristische daad ook Wilders, Bosma, maar ook bv
Rutte, beseffen dat ze een gevaarlijk 'spelletje' spelen.

>Mijn pleidooi blijft ga ook eens serieus in op kritiek op links inclusief
de kwalijke rollen die D66 speelde tegen buitenlanders zoals bij de
regeringsvorming in 2003 en de anti-inburgeringswet an D66 c.s. in 2006.

Eerlijk gezegd weet ik niet exact wat je hiermee bedoelt. Ik zat toentertijd
ook in de VS. Toelichting?

>Het wijzen naar anderen zonder handen in eigen boezems te steken levert
zowel inhoudelijk niets op als qua strijdmethode.

Ik vereenzelvig me niet met D66 en ik spreek niet namens D66 hoor.

Mvg,
Mark Giebels