[D66] Breivik

Fritz van Rikxoort fritz at rikxoort.demon.nl
Mon Jul 25 10:30:54 CEST 2011

Mark toch,

Om je cirkelredeneringen vol te houden ga je nu zelfs over mij speculeren.
Laten we wel bij de feiten en dichtbij blijven, al kan iedereen door alles
en iedereen geïnspireerd worden (ook door tegenstanders en hun methoden en
daden). Neem de strijders voor dierenrechten, ook al gaan die te ver in
eigen rechter spelen en gebruik van geweld, daarom hoef ik nog niet waar
ze inhoudelijk een punt hebben dat weg te redeneren en te negeren, en dat
geldt idem voor alwat links is en wat ik deels steun en deels verafschuw.
We kunnen het in kritiek op maatschappelijke ontwikkelingen en
verschijnselen eens zijn maar een ander en breder perspectief hebben op
oorzaken en tussen-gevolgen en dus zeer oneens over oplossingen en hun
bijwerkingen.

Mijn pleidooi blijft ga ook eens serieus in op kritiek op links inclusief
de kwalijke rollen die D66 speelde tegen buitenlanders zoals bij de
regeringsvorming in 2003 en de anti-inburgeringswet an D66 c.s. in 2006.
Het wijzen naar anderen zonder handen in eigen boezems te steken levert
zowel inhoudelijk niets op als qua strijdmethode.

D66 heeft zwaar bijgedragen aan de dagelijkse schendingen van
mensenrechten van Nederlanders en niet-Europeanen (die niet volledig door
Europese rechten beschermd worden tenzij ze buiten NL in andere EU-landen
wonen, werken of handelen) en dus ook aan het anti-buitenlandersklimaat
dat jij alleen Wilders verwijt, die toen Cohen de anti-vluchteligenwetten
doorvoerden en D66 ging werken aan de anti-inburgeringswetten nog gewoon
fractielid was van de VVD tot die zijn verkiezingsprogramma m.b.t. Turkije
en de EU inruilde voor regeringsdeelname vanaf 2006.

Fritz

Fritz,

Het gaat hier niet om een inhoudelijk debat, maar om het begrijpen van de
motieven voor een vreselijke terroristische daad.

Als een linkse terrorist een politieke aanslag had gepleegd op een
Nederlands regeringsgebouw en had lopen rondschieten in een kamp van
PVV'ers, dan had Wilders (en Fritz) vooraan gestaan om de schuld bij de
demonisering van de PVV door de linkse elite te leggen. Dan was de wereld
te
klein geweest. Dan had je ook niet inhoudelijk willen discussieren, of wel
dan?

Afshin Ellian maakt in Elsevier zelfs de belachelijke cirkelredenatie (ja
hij, niet ik) dat deze persoon a) een ideologie heeft verzonnen (onzin, is
gewoon Bosma+) en b) dat hij zich heeft laten inspireren door Moslim
terrorisme....

Tijd dat 'fatsoenlijk' extreem-rechts het bord voor hun kop weghalen en
beseffen met wat voor gevaarlijke fascistische ideologie ze aan het spelen
zijn....

Mvg,
Mark