[D66] D66-fractie Amsterdam-West valt uit elkaar

Henk Elegeert h.elegeert at gmail.com
Thu Jan 13 03:42:12 CET 2011

Beste Reinder,

Je zet zelf iets in elkaar, Reinder en reageert er vervolgens op als zou ik
voor die opzet gekozen hebbben. Niet dus.

Ook ik heb niets tegen meningsverschillen, ook niet binnen een partij.
Waaruit zou dat moeten blijken?  Dan heb je mij niet begrepen, denk ik.

In Ede 'ken' ik beiden, en beiden zijn op deze lijst actief, in elk geval
geweest. In A'dam niet, maar fraai kun je het niet noemen als middels de
meningsverschillen een in ander stadium terecht zijn gekomen, en zij er zelf
niet meer uit lijken te komen. Zeg maar een stap verder gaan dan het
meningsverschil zelf, en daarop niet (meer) terug kunnen keren, en de
samenwerken er onder komt te lijden.

Meningsverschillen zijn des mensen, lijkt mij, en dus ben ik de laatste die
daar tegen zal zijn.
En, ... ik verschil met velen van mening. :)

En de partij is enkel een toevallig samenstel op een bepaald moment, of zou
dat moeten zijn. In elk geval ben ik geen verdediger van welke partij dan
ook. Heb zelfs zwaar bedenkingen bij partij politiek, dus daar waar zo'n
onding ook nog leiding of zelfs richting gevend zou zijn. Ik zie meer in
ideeen en beproefde oplossingen voor de problemen die we als zodanig menen
te kunnen herkennen, en richting kunnen geven, ook aan andere dan louter
mijn ideeen. :)

Debat, discussie ... analyseren, uitleggen, etc   alles richting
participatie en besluitvorming. Helaas vaak ver zoek .. ook bij of binnen
D66.

Is het een opening? ;)

Henk Elegeert

Op 12 januari 2011 23:14 schreef ReindeR Rustema <
discussions at reinder.rustema.nl> het volgende: