[D66] Appels met Peren ...

Henk Elegeert h.elegeert at gmail.com
Sun Dec 18 21:07:58 CET 2011

Op 18 december 2011 14:30 schreef Ernst Debets <edebets1 at euronet.nl> het
volgende:

 Zolang hij minister president is (betaalde full-time baan) met een aantal
> onbetaalde nevenfuncties heb ik daar weinig problemen mee.

Eens ...

> Zodra blijkt dat een onbetaalde functie strijdig is met het premierschap
> dient hij deze bijbaan neer te leggen.

Mij lijkt de baan als Bestuurder zoals 'n Minister President strijdig met
de onbetaalde functie waarbij de Bestuurder middels z'n functie over
informatie beschikt die voor anderen in vergelijkbare politieke functies
onbereikbaar zijn. s'Landsbestuur enerzijds vs politiek anderzijds dienen
naar de kiezer toe volstrekt open en transparant te zijn. Transparant is
niet dat we toch wel weten wat we officieel niet weten, zoals de
'transparantie' bij de 'benoeming' van Donner.

> In die zin kan hij wat mij betreft gewoon politiek leider van de VVD
> blijven

Is mij dus strijdig, en dus onverenigbaar met de bestuurlijke functie.

> en gastdocent op een middelbare school.

Zeker ... geen probleem.

Henk Elegeert