[D66] Euroflop: Met het Oog op Morgen

Henk Elegeert h.elegeert at gmail.com
Thu Dec 8 13:04:23 CET 2011

Op 8 december 2011 12:24 schreef Dr. Marc-Alexander Fluks <
fluks at combidom.com> het volgende:

> Eurofiele uitspraak van de afgelopen week:
>  Zonder de Euro zou de Eurocrisis nog veel groter geweest zijn.

Erg grappig idd, immers: zonder Euro was er nooit een Eurocrisis (in deze
vorm en omvang) geweest.

Met stip op nummer twee:
>  Er komt een tweede Europees noodfonds: een voor de voorkant en
>  een voor de achterkant van de Euro.

De inleiding tot de echte ramp ...

> Kortom: het is weer Eurofloppen geblazen.
> Deze keer is het speelkwartier in Brussel.

Wat hebben ze nu eigenlijk precies besloten -destijds- daar in Maastricht?

> Probleem is dat D66 (weer eens) de verkeerde keuze gemaakt heeft:
> iedereen (zelfs een verstokt conservatief als Hoogervorst) heeft
> door dat er iets aan de hand is - behalve D66.

De kwakzalver roept het pas als het voor iedereen allang duidelijk is. We
gaan hem nog wel aanspreken op zijn geneuzel over onze Volksgezondheid.

Maar D66 maakt het zichzelf - en vooral ook de (kritische) kiezer - erg
lastig idd. Er is geen reeel debat of inhoudelijke discussie van de grond
te krijgen.

> Onze partij loopt
> als vanouds - met de blik op oneindig en volkomen kritiekloos -
> achter het Eurovaandel aan. De ellende is immers nog niet groot
> genoeg. Er is nog van alles niet aan diggelen geslagen en dat moet
> ook nog kapot.

*Waar* (nu) is het redelijk alternatief? ;)

Als er nu werkelijk een debat over die grondwet had plaatsgevonden, hadden
we nu helder voor ogen gehad waar we stonden, en welke kant het op moet.

> Wat we zien is de consequentie van de globalisering en unificering
> (was D66 ook al zo'n voorstander van), het verknoopt zijn van
> van-alles-en-nog-wat. Kom er nu nog maar eens uit (gesteld dat men
> dit zou willen - want dit is uiteraard beslist niet de bedoeling).

Verhofstadt wil nu meer EU invloed, maar daar is nauwelijks sturing op
mogelijk. Gaat nu al amper ...
Opnieuw is niet het belang van den burger wat voorop staat maar invloed van
politici zelf ...

Dit gedoe hebben we nu juist aan hen te danken !!

> [...]
> ons pakweg 100 miljard kosten. De verantwoordelijken hebben ons altijd
> voorgelogen met blabla over terugbetalingen met een vette winst op
> dergelijke 'investeringen'. Neen dus, er komt *helemaal niets terug*
> - sterker nog: *er moet geld bij*. Er moet nog meer geld verbrast
> worden. Want we hebben zoveel aan de Euro te danken, beweren de
> Eurofielen (afbraak van de verzorgingsstaat, verpatsen van staats-
> bedrijven, Euroinflatie die uit de inflatiecijfers wordt gehouden, en
> het 'gaan voor de toekomst' dat met deze verloedering samenhangt).

Hangt de kop in de strop van de zgn. (zichzelf) corrigerende vrije markt !!
Waar zijn die miljarden heen eigenlijk?

Wat opvalt is dat er nergens berichten zijn over economische conferen-
> ties over de Eurocrisis. Zelf beschouw ik de economie niet als weten-
> schap (met wetenschap kan men immers zaken voorspellen) maar economen
> denken hier - uiteraard - anders over. Veel popu-commentaar op de TV
> door dergelijke boekhouders maar geen verslag van wetenschappelijke
> conferenties over het onderwerp. Worden ze niet gehouden of verbiedt
> de Eurofiel dat er verslag gedaan wordt van dergelijke bijeenkomsten ?

Je moet de Franse: 'Le Monde' lezen, heb ik van Eric begrepen. :))
Ik begrijp alleen niet waar ie nu met zijn vertalingen blijft. ;)

> Enfin, de Euroraad gaat weer eens op de foto. Let deze keer goed op:
> het gaat niet om de debieltjes van de Euroraad zelf, het gaat om het
> symbool *boven* hen: het gaat om dat malle oog, bovenaan op de foto.
> Het is het logo op,
>   http://www.european-council.**europa.eu<http://www.european-council.europa.eu>
> Wiens oog zou dit toch zijn ?
>
> Dezer dagen staat de Zon in het centrum van het sterrenbeeld de Slangen-
> drager. Dit zal er vast wel iets mee uitstaande hebben...
>
> Maar ja - wie ziet zoiets ?
> Behalve zo'n Oog dan.

Ik heb het belang van de EUropese burger op het oog. ;)

Henk Elegeert