[D66] FW: AUB teken ook deze petitie.....

Ernst Debets edebets1 at euronet.nl
Tue Apr 5 20:53:33 CEST 2011

Henk (en ook Erik),

Ik stuurde dit bericht door, echter ik ben niet thuis in het wetboek van
strafrecht (ben ook maar een simpele bankier met meer verstand van
ondernemingsrecht dan van strafrecht). Dus daarom alleen al dank aan Erik
dat hij het even uit het WvS gekopieerd heeft.

Blijft dat ik van mening ben dat 12 jaar te weinig is voor wandaden die M.
begaan heeft, maar op grond van de twee door Erik geciteerde artikelen zal
de rechter waarschijnlijk weinig keuze hebben: 12 jaar. Enige uitlaatklep om
dit figuur (Robbert M.) definitief op te bergen is TBS. Ik hoop dat de
rechter dat ook zo ziet.

Dus zou de petitie zin hebben om te proberen de wetgever er van te
overtuigen om Art.242 en 244 te herzien om de (maximum)straffen te
verzwaren. Misschien een beetje "vox populi" op PVV niveau, maar toch.

Ernst Debets/

Zaanstad