Peilingen 23 september 2010

Henk Elegeert h.elegeert at GMAIL.COM
Sun Sep 26 07:38:08 CEST 2010

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ernst,

Het vreemde is wel dat er 3 mnd na het uitbrengen van mijn stem er nog maar
erg weinig te horen is van het nieuwe team. Het begint, maar zet het ook
door? Een paar heb ik er intussen gehoord, maar het is niet zo dat ik denk,
ha kijk D66. :) En met een duidelijk geluid. ;)

Dat, D66 wil niet 'links' genoemd worden, lijkt dan wel een richtingen
'strijdt', maar is dat niet heus natuurlijk. Men wil de deur niet
dichtgooien naar VVD-ers die een veilig heenkomen zoeken ?

Maar terug naar de Democratie: Gedegen oppositie voeren kan daaraan idd een
extra impuls geven maar beleid en richting, incluis het D66 gedachtengoed
kunnen wat mij betreft nu al klinken boven uit de stoelendans van dit
"bruine/rariteiten kabinet" (mogelijkerwijs) in aantocht.

Want los daarvan iedereen lijkt op dit moment de adem in te houden en
genoegen te nemen met deze extra 'vakantie'periode, (een bij)gevolg van de
keuze om de vorming van het nieuwe Kabinet het in handen te geven van HM,
maar intussen vult het demissionaire kabinet al beleid in, en uit zonder dat
het nog ter verantwoording wordt geroepen, en men (invloed uit) had kunnen
oefenen.

Want ook ik dacht: Van oppositie voeren is nog nooit iemand slechter
geworden. ;)
De diverse woordvoerders hadden zich al eens kunnen presenteren ... etc.,
lijkt mij.

En, het valt me zwaar tegen dat D66 zich weinig kritisch toont tegen deze
uitholling van onze democratie.
Zo krijgt Balkenende kans om zich dwazer dan Wilders in New York uit te
laten?

BTW: Dit was, hoop ik, Balkenende's laatste stuiptrekking voor de VN? Wat
een -belachelijke- vertoning ... :(
De VN die een de door de Amerikanen veroorzaakte economische crisis ... ????
..  waarbij die oorlog in en tegen Irak (door hem -zonder mandaat-
'Politiek' gesteund, nota bene) een niet onbelangrijke rol speelde ... ??

"Ook zou de VN harder op de tafel moeten slaan als mensenrechten worden
geschonden.", ???
En, was het de VN niet die bepaald niet stonden te popelen om Irak binnen te
gaan vallen vanwege vermeende WMD's ??!!

Was het niet Balkenende zelf die de invloed van de VN mee de nek heeft
omgedraaid ?

Wordt het niet eens hoogtijd dat deze man/lafbek nu eens ter verantwoording
wordt geroepen voor en tegenover een Internationaal Tribunaal? En, aldaar
eens gaat uitleggen waarom hij het martelen van gevangen in *Abu Ghraib,* en
*Guantanamo Bay*, en dat namens ons allen heeft 'politiek' heeft gesteund?
Een verantwoording die hij hier -tegenover het Parlement - uit en te na,
maar niet heeft willen afleggen.

Welke D66 woordvoerder gaat de vloer met hem aanvegen, en, of minstens, hem
hierover eens het vuur aan de schenen leggen?

Henk Elegeert

Op 25 september 2010 20:34 schreef Ernst Debets <edebets1 at euronet.nl> het
volgende: