Pechtold: Wilders is de zonnekoning

Henk Elegeert h.elegeert at GMAIL.COM
Sun Oct 31 18:30:02 CET 2010

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Deze, Tjerk?

http://spannings.blogspot.com/2010/05/philip-kerr-als-de-doden-niet-herrijzen.html

Op 31 oktober 2010 18:01 schreef w.t. jouwstra <tjouwstra at wxs.nl> het
volgende:

> Ik kan allen de thriller van Philip Kerr aanraden, Als de doden niet
> herrijzen, die dit jaar volgens VN de beste thriller was. Deel een speelt
> zich af in het Berlijn van 1934, waar de hoofdpersoon de politie heeft
> verlaten, omdat de wijze waarop daar over joden wordt gepraat. En ook daar
> begon het zo kleintjes, je kan de achtergronden 1 op 1 overplaatsen naar
> het
> Nederland van nu.

Blijkens, Tjerk? Welke achtergronden zijn hier dan precies overeenkomstig?

Links /democratie heeft simpelweg geen antwoord meer op de maatschappelijke
vragen van nu, en maakt het zelfs veel erger dan strikt noodzakelijk is,
maar heeft net als vlak voor 1940 geen antwoord, bedoel je dit?

*Berlin Alexanderplatz, Rainer Werner Fassbinder *
naar de roman *Berlin
Alexanderplatz<http://nl.wikipedia.org/wiki/Berlin_Alexanderplatz>
* van Alfred Döblin <http://nl.wikipedia.org/wiki/Alfred_D%C3%B6blin>
**
http://www.imdb.com/title/tt0080196/

... en de uitzichtloosheid van Franz Biberkopf.

Henk Elegeert