Pechtold: Wilders is de zonnekoning

Henk Elegeert h.elegeert at GMAIL.COM
Sat Oct 30 11:05:17 CEST 2010

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Op 30 oktober 2010 09:55 schreef Mark Giebels <mark.giebels at gmail.com> het
volgende:

> Volkomen mee oneens Fritz.

Onvoorstelbaar, Mark. Werkelijk ...

> De intolerantie die overal in Europa vanuit
> rechtse kringen te horen is, is het grootste gevaar voor de lieve vrede in
> het komende decennium.

Het maakt werkelijk geen enkel verschil uit welke hoek de wind komt
(aan)waaien. Maar de lieve vrede is juist in linkse kringen al heel lang het
grootste gevaar. Het gaat hier om de intolerantie zelve, en die zit zowel
links als rechts.

> Vooral omdat het de potentie heeft om de meerderheid te overtuigen.

Hallo??? Wat leuter je nu? Als er een de potentie heeft om de meerderheid te
overtuigen is het wel uitgerekend links. Op valse gronden, dat wel weer,
want niet ten doel de mensen te bedienen, maar de ideologie (en den
aanhangers) zelve.
Oto hier, die jij kennelijk nooit gelezen hebt, wil precies die kant op. Is
de exponent van het nastreven van dat linkse ideaal, maar schuwt
werkelijk geen middel om die eenheidsworst gerealiseerd te krijgen.
Uiteraard, uiteindelijk juist een rechts ideaal. Zoals rechts uiteindelijk
het meest linkse ideaal (iedereen vrij) als eindresultaat huldigd.

> Dat zal de fundamentalistische moslims, en/of bv de radicale anti-facisten,
> nooit lukken...

Je bent verblind, stel ik vast. Radicale anti-facisten ?? Zijn facisten, hoe
radicaal kun je zijn?
Dat zijn bovendien juist ook de dwazen die gaan lopen demonstreren zonder
werkelijk te weten waarvoor, en verzieken de maatschappij en vooral hen die
in vrijheid willen leven, als geen ander.

Je gaat voorbij aan het feit dat zij de staat: fundamentalistische, niet
nodig hebben om hun gif te doen uitwerken in de maatschappij.
Echt onvoorstelbaar, hoe jij daar blind (als je bent/wilt zijn) intrapt,
Mark !! De weg kwijt tussen droom en werkelijkheid? Zucht ...

Henk Elegeert