Weg met die Klokkenluiders / dissidenten ... ;)

Henk Elegeert h.elegeert at GMAIL.COM
Thu Oct 7 11:19:48 CEST 2010

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Op 6 oktober 2010 12:23 schreef Fritz van Rikxoort
<fritz at rikxoort.demon.nl>het volgende:

> Of is de sharia er al ingevoerd?

Nee, nee hier geldt Balkenende's gr/christelijken norm: "Vatsoen moet je
doen!". :))

> Al wordt die hier vast algemener in eigen
> groepsbelang toegepast dan uitsluitend in islam- of moslim-belang.

Pluche of machts-behoudt, lijkt me.

> De
> parallel gaat in ieder geval geheel op. Geen voortbestaan van wat afwijkt,
> anders is, naast het eigen bestaan, van wat en wie dan ook.

Maar m.i. vanuit een ander mechanisme, nl. dat pluche- en/of pragmatisch
machts behoudt.

Toen de Bestuurlijke Vernieuwingen/Decentralisatie werden ingevoerd -  met
tevens het doel te komen tot meer/betere democratische werkwijzen en
verhoudingen - is men vergeten dat de lokale machthebbers ABSOLUUT niet van
plan waren die macht ook werkelijk te gaan inleveren.

Op basis van hun autonome bevoegdheden hebben ze de macht nu anders
invulling gegeven, en grijpt naar onnavolgbare praktijken om die macht vorm
te kunnen blijven geven. Men zorgt er eenvoudig weg voor dat er geen gronden
meer gevonden kunnen worden waarop je formeel nog protest tegen aan kunt
tekenen. Klus geklaard !!

Tegenstander uitgeschakeld, en de macht herbevestigd, en iedereen een/het
lesje geleerd: '(even laten zien) wie hier de baas is?!'

> De islamisering voltrekt zich kennelijk niet alleen in enge zin, maar ook
> in
> brede zin, doordat zelfs niet-moslims denk- en werkwijze vanuit de islam
> overnemen en toepassen op bredere kaders dan de islam gebiedt: het
> elimineren van andersdenkenden als hoogste taak.

Dat laatste zeker, Fritz. Het CDA doet het tegenwoordig zelfs ook intern.
Dissidenten worden op hun nummer gezet. De kritiek ingekappeld en buitenspel
gezet. Middelen te over, van 'kerkdiensten' met veel halleuja's zoals in
Arnhem, en als dat niet helpt, roept Maxime ze wel even (achter
de brons-groen Eikenhouten deur) 'op het matje' !!

Zelfs de (CDA) gemeenschapzin zelf legt alle (terechte) kritiek plat, en
maakt ze tot makke lammen, die in dienst van de lokale overheid
'braaf' burgertje spelen.

> In feite allang door het
> merendeel van links en D66 overgenomen, het CDA worstelt er nog wat mee,
> maar voelt al idem.

Die CDA worsteling, die zie ik nog even niet hoor. :) In tegendeel.

> We glijden af naar oude tijden, van verkettering en uitsluiting, waar we
> tientallen jaren uit ontsnapt leken, niet zonder slag of stoot,
> integendeel.

Decentralisatie/Bestuurlijke Vernieuwing die slechts door die
bestuurlijk/ambtelijke laag invulling heeft gekregen?
Een gemeente die zelf beter zou weten wat de burger nodig heeft?!!

Niet, hoor. De burger wordt afgericht, en moet gedwongen meedoen in
achterlijke ideeen, bewekt of bedacht enkel voor pluche behoudt. Alle
communicatie is er zelfs op gericht, en anders heb je nog wel dwazen bij de
omroepen rondlopen (zoals een Premtime) die (met zijn linkse bruinhemden
ideeen) de propaganda uitzendingen verzorgt.

> Onze ouders voedden ons nog op met relativering van het absolutisme van
> elke
> kerk en ideologie, van elke eigen mening en oordeel. De kinderen in Ede
> zijn
> die verrijkende weg van openstaan en dialoog juist met het afwijkende
> kwijt.

Niet alleen daar, vrees ik, Fritz.

> Kennelijk zit een ruime meerderheid van de volksvertegenwoordiging in Ede
> daar in het geheel niet mee, en ervaren zij hun hervonden absolutisme als
> even gemakkelijk en prettig als de meeste moslims dat ervaren. Je sluit
> gewoon je oren voor alles wat afwijkt, en hoort alleen je eigen dogma's,
> die
> per definitie niet per discussie mogen staan, want van buiten gegeven,
> eindeloos herhaald als in een gebed.

Zucht ...

> Nu nog elk D66-raadslid telkenmale voor de strafrechter laten slepen, omdat
> elk kritisch geluid immers een belediging van de andere (niet-kritische)
> raadsleden impliceert

Oh ja, die optie staat idd ook nog open. Steniging maar dan ff iets anders

Now you'r talking !! ;)

Henk Elegeert