Leuke vertoning zo'n CDA congres.

Antid Oto aorta at HOME.NL
Tue Oct 5 10:58:13 CEST 2010

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On 5-10-2010 9:58, Henk Elegeert wrote:

> Nee, want het gaat hier niet in eerste instantie om de rol van de Koningin
> in het formatieproces, maar om de rol van de TK en haar taak ordentelijke
> wet- en/of regelgeving te entameren.
>
> Maar net als alle dwazen in dit land staat niemand stil bij de gang van
> zaken en laat en staat men toe dat politieke partijen zelf de oppositie
> binnen eigen kring onder nog meer druk te zetten middels een propaganda
> instrument - een partij congres.

Zie je wel, van partijpolitiek en de wet heeft democraat Elegeert geen snars
begrepen en doet laatdunkend over een democratisch orgaan als een partijcongres.

> Dat jij daar blind voor bent, dat is jouw probleem.

> Met anderen wissel ik van gedachten of deze uitholling van onze Democratie
> wel op deze wijze dient plaats te vinden. En, of dat formatieproces niet
> beter moet worden geregeld, en niet zoals nu overgelaten aan de waan van de
> dag.

Jij maakt een probleem van wat helemaal geen probleem is, kortzichtige
Henkie denktank. Wat lul je nou over uitholling van de democratie? Is een
congres niet democratisch genoeg als het gaat om besluiten over regeringsdeelname?

> Ik pleit er overigens wel voor om zo'n formatieproces veel duidelijker en in
> de TK te beginnen en dat voor een ieder (lees: kiezer)zichtbaar. Opdat ook
> de kiezer zelf kan ziet wat er met zijn stem gebeurd, of juist niet. Zodanig
> dat de kiezer vervolgens ook in staat is en wordt gesteld om een juiste
> afweging te maken voor zijn/haar Volksvertegenwoordiger, dat nog los van een
> waardeloos vod als een partij programma, wat aanleiding moet vormen tot een
> 'regeerakkoord' dat vervolgens vol en bol staat van inhoudsloze prietpraat.

Henkie en inhoudsloze prietpraat. Was dat niet iets met projectie, Henkie denktank?

> Het echte akkoord, want dat moet er zijn, krijgen we niet echt te zien.

Er zullen best mondelinge afspraken gemaakt zijn die niet in het akkoord staan,
maar daar heeft Henkie denktank toch niets aan.

> Precies, de wereld op zijn kop in termen van een Democratie. Daarin vormt
> transparantie een hoofdrol.
> Het voorkomt ook precies datgene waarvan we nu getuige kunnen zijn, nl. dat
> niemand meer echt iets zegt en de macht oncontroleerbaar naar de achtergrond
> verdwijnt tot dat je er mee te maken krijgt.

> Zie je: je hebt er totaal niets, maar dan ook werkelijk niets van begrepen.

Ik heb je zeer wel begrepen, een partijcongres mag van jouw geen
"ondoorzichtige" invloed op het formatieproces uitoefenen. Maar degene die hier
echt ondoorzichtig is met staar op de ogen is Henkie denktank, criticaster van
partijpolitiek.

> Moet het voor jou dan werkelijk allemaal in zo'n wsws.org format?

Nee hoor, voor jou niet. Het Henkie denktank formaat.

> Waar hebben ze -tijdens dat congres- die 68% nu dan voor gekozen, mafkees?

Deelname aan regering met gedoogsteun en agenda van een FASCIST. Maf he?

> Wat staat er in dat regeerakkoord dat niet voor velerlei uitleg vatbaar is?
> En met welk doel denk je?

Zeg, ik ik ben geen lid van je denktank.

> Oh.:)) En welke eer valt er aan te behalen dan om te weten wiens dochter met
> wiens zoon getrouwd is uit een onbeduidend Leninclubje ? Of betreft het zo'n
> Trotski schijnproces, waarbij (ook) elk kritisch geluid vervolgens ook weer
> leidde tot een volgend schijnproces ?

Leuke biografie, van Igor Cornelissen. (ex-trotskist en Vrij Nederland journalist.)

{bagger geknipt}