Internationalisme

Thu Nov 18 11:08:38 CET 2010

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

  Ik, eerder,
> Het rare is dat mensen al die symbolen die hen omringen zelfs
> niet eens kunnen zien - laat staan ze herkennen. Zo diep zit het

  Tjerk jouwstra <tjouwstra at WXS.NL>,
> Dus jij bedenkt die symbolen,  voor de rest ziet niemand het, en
> zijn wij gek, en jij als filosofisch spookrijder bent dat niet?

  Ik bedenk niets, ze zijn er domweg. Als jij het niet kan zien
  betekent dat nog niet dat er niets te zien valt. Je geeft slechts
  aan dat mijn opmerking daarover juist zij: jij ziet datgene waar-
  door je wordt omringt en waarmee je 24/7 wordt gebombardeerd
  eenvoudigweg niet. Jij vindt dit niet erg en ik wel.

  Ik zie het immers wel - maar dat betekent niet dat ik iets zou
  bedenken. Het zit niet tussen de oren - het zit allemaal in de
  materiele wereld en daarbij draait alles om *betekenissen*. Jij
  ziet het niet omdat er *twee* betekenissen zijn en jij de
  *verkeerde betekenis* aan iets geeft. Ik zie de verborgen
  betekenis echter wel. Op het moment dat jij die verkeerde
  betekenis (waarmee je sinds je geboorte bent gehersenspoeld
  geworden waardoor je haar gewoon bent gaan vinden) zou loslaten,
  zie jij het ook. Dan zie je niet alleen rare dingen in speelfilms
  en op de TV maar *overal* om je heen. En je ziet dat andere mensen
  zich *totaal niet bewust zijn* waardoor ze worden omringd. Ik heb
  ergens (ik weet niet meer waar en ook niet of het percentage juist
  zij) dat 5% van de Mensheid het kan zien. De rest in onwetend van
  wat er in onze wereld aan de hand zij.

  Het verhaal is het verhaal van '1984' door Orwell. Het gaat over
  het vernietigen van de Wereld en van de Mensheid door de Vrijmet-
  selarij uit naam van Satan. Erg fris is het allemaal niet.

  Tjerk, als je het wil zien, dan moet je vraagtekens zetten bij de
  betekenis die jij aan de dingen geeft. Let op rare Zonsverduiste-
  ringen, op twee hondjes die geen honden zijn en die je overal kan
  zien, let op dubbele betekenissen van woorden (homosex staat voor
  '666' en dus voor Satan - vandaar dat de RK-kerk er niets van moet
  hebben), krijg door dat veel begrippen eigenlijk een anagram zijn
  voor *iets anders* en dat het om dat andere gaat en niet om wat
  je meent te moeten denken.

  Gisteren op de TV: de favoriete TV-serie van de Paus is 'Commisaris
  Rex' (da's dus de Duivel). Zoiets kan natuurlijk niet...

  Marc Fluks, Amsterdam