Cultuurfilosoof Riemen: Wilders is een fascist

Mark Giebels mark.giebels at GMAIL.COM
Fri Nov 12 15:15:35 CET 2010

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

2010/11/12 Henk Elegeert <h.elegeert at gmail.com>:

> Inderdaad. En ook iedereen tegen het gevaar van de opkomst, of reeds
> bestaan van een
> cultuur waarin extremisten behorende tot de links kerk als normale politici
> worden
> beschouwd.

Moet je vooral doen. Volgens mij gaat het hier vooral om machtsbeluste
politici die zonder (echt) democratisch mandaat zogenaamd het algemeen
belang nastreven en allemaal vriendjes in hun corrupte netwerken
benoemen. Transparantie en verantwoording zijn in die kringen
scheldwoorden. In Brabant waar ik vandaan kom waren dat vooral CDA'ers
en 'gemeentelijk belang' partijen, in de grote steden vooral PvdA'ers.
De verzuiling en het bijbehorende maatschappelijk middenveld waren hun
kastelen. Bedoel je dat met de Linkse Kerk???

> Zijn jij en ik het zo eens, Mark? ;)

Je ne sais pas

> Dus ook dat dat waarschuwen niet zo heel veel zin heeft, maar slechts een,
> zo niet DE 'spiegel' vormt waarin het/*jouw*(*) 'beeld' ontstaat? (*) jouw
> == ieders, kortom: de achtergrond van een ieder.
>
> Dat constaterende en vastgesteld hebbende: hoe kunnen jij en ik nu verder?
> Of jij en Fritz? (Niet dat ik over dat laatste ga, overigens)

Hoezo, wat is het probleem?

Groeten,
Mark Giebels