Geen van de vier

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Mon May 24 12:11:14 CEST 2010

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Op 24 mei 2010 10:41 schreef Dr. Marc-Alexander Fluks
<fluks at combidom.com>het volgende:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Gisteren op RTL4 het premiersdebat gezien.

Nee, helaas. Wel gedeelten teruggehoord (radio) intussen.
En, dat wijst erop dat ik niets wezenlijks heb gemist. :))

Tjonge jonge wat een niveau.
Maar zo schijnt ook de crisis zelf niet eens aan bod te zijn gekomen?

> Boeiend om naar te
> kijken ook al ging het nergens over. Beetje als een voetbal-
> wedstrijd - maar dan zonder gele kaarten.

Ook zonder doelen? :)

Wat opviel is dat werkelijk niemand iets *slims* zei. Dit zijn
> de lieden die pretenderen dat ze Nederland uit het moeras kunnen
> trekken - maar uit niets bleek dat ze over de analytische gave
> beschikken die nodig zij om een probleem op te kunnen lossen.

Dat viel op, idd. Dacht nog, waarom organiseren die andere (overige, want
niet allen waren er) partijen niet zelf een inhoudelijk debat?

> Verder dan het uitspreken van ingestudeerde oneliners kwam men niet.

Het huishoudboekje zelf, en ook het onderhoud ervan, zijn ook niet echt een
boeiend ... en ze hebben zich ertoe beperkt, begrijp ik? ;)

Nog minder interessant als er niet over bepaalde onderwerpen gesproken
kan/mag worden terwijl daar - om verschillende redenen - een hoop winst te
halen is.

Je kunt moeilijk verwachten dat men echt bereid is tot bezuiningen als
bepaalde groepen bijvoorbaat worden uitgesloten, en dat terwijl dat wat er
mis is nu juist met een dergelijke onredelijke bescherming van die
deelgroepen te maken heeft. Kortom: dat wat zou moeten gebeuren gaat niet
gebeuren en moet door anderen betaald en in stand worden gehouden, terwjil
die gedwongen worden te bezuinigen. *Dat* zou een breekpunt moeten zijn !!!
;)

Als D66'er behoort je sympathie naar Job Cohen uit te gaan.
> Maar deze kwam - zacht gezegd - niet 'uit de verf'. Balkenende
> zat een paar keer keihard te liegen en maakte z'n reputatie als
> oplichter weer helemaal waar, met Wilders kan ik niets en Rutte
> is een wereldvreemde blaaskaak.

Als er niet teveel zijn die VVD stemmen komt Neelie ... anders wil ie zelf
wel MP worden. :))

Het ware beter dat ze een MP van elders halen ... Kon je die maar zelf en
rechtstreeks kiezen.

Het sterkt me alleen maar in mijn verwachting dat het volgende
> kabinet - ongeacht de uitslag van de verkiezingen en de samen-
> stelling van de ploeg die daarop aantreedt - wederom vreselijk
> wordt.

Zonder dictator Balkenende dan maar. Is die winst in elk geval binnen.

Woensdagavond zendt RTL4 een tweede debat uit waaraan dit maal
> vrijwel alle lijsttrekkers meedoen.

Jammer. Een debat over Link en/of over Rechts kan inhoudelijk veel meer voor
het voetlicht brengen.

Henk Elegeert