Wouter Bos ontmaskerd als leugenaar in Fortis-boek

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Sun May 23 15:45:37 CEST 2010

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Op 23 mei 2010 09:00 schreef Fritz van Rikxoort
<fritz at rikxoort.demon.nl>het volgende:

> Stel, Henk,
>
> Je hebt gelijk

:) Deze is wel erg verleidelijk, Fritz .. :)

Maar natuurlijk heb ik gelijk. :))

> , overal zit Vlaai achter,

In de aanloop tot het verhaal heb ik het met iemand besproken die dit
fenomeen ook van heel dichtbij zelf heeft meegemaakt, en we hadden het er al
over dat los van wat Woutertje nu wel of niet echt heeft gedaan, hij er niet
meer in slaagd om de werkelijkheid ervan helder en overtuigend over te
brengen en weer te geven, *zo* dat iedereen weer is staat is zelfstandig een
eigen, maar vooral terecht oordeel te kunnen vormen.

De 'Limburgse Vlaai', Fritz kun je vergelijken met de ene Oto die - niet
bestaat, maar toch - meent iemand op de lijst 'persoonlijk' ergens op aan te
kunnen spreken. Hier krijgt ie gelukkig - nou ja, op een enkeling na - geen
bijval, maar het is dat systeem, Fritz.

Een Balkenende die een andere partij-voorzitter mee wenst te slepen in diens
onbeweeglijkheid tav de hypotheekrente aftrek, maar hem daarmee tevens klem
wil zetten in hetzelfde conservatisme, of mee wenst te slepen in een
optreden als clientist ten behoeven van een kleine groep mensen -  niet dat
die het nodig hebben - , maar omdat de club nu eenmaal drijft op dergelijke
'successen'.

> maar verwijt je vader Wouter dan niet,
> dat hij 100% marionet wilde zijn van Vlaai?

Ik wil nu juist weg bij de 'werking' van die Limburgse Vlaai, Fritz.
Mss wilde hij wel niet langer onderdeel vormen van die Limburgse Vlaaien
cultuur, en zocht en vond ie een uitweg in z'n vaderschap?

En hoe verklaar jij dat Cohen u al afrekent met vader Wouter,
> en zelfs zijn financieel beleid en program omdraait?

De mores van deze verkiezing zijn: wie weet wat het huishoudboekje is, en;
hoe krijgen we dat zo snel en/of goed mogelijk weer op orde?

Schoppen we ze (de werknemers) - zo goedkoop mogelijk - de straat op, met de
belofte ze snel weer aan te nemen, als de economie aantrekt? vs. Of laten we
ze zoveel als mogelijk (en langer) aan het werk met behoudt van koopkracht,
nodig voor een sneller herstel van diezelfde economie?

Over de (werkelijke) oorzaken (en eventuele - ook verdere - gevolgen) horen
we ze (de politici/politiek) evenwel wonderlijk genoeg niet. Ook niet als er
plots een succesje van het gevoerde beleid te vieren valt, maar ja dat viel
mss wel toe te wijzen aan dat Woutertje, en dat kan niet de bedoeling zijn,
toch? ;)

Als de Pfda 'draait' is dat een pluspunt, lijkt me. Breekt niet zomaar op,
om maar eens een punt te noemen, en ook dat lijkt me 'winst'. :) Dit geheel
en al naar de huidige (verkiezings)mores, Fritz ... ;)

De gevolgen van de Limburgse Vlaai, Fritz zijn zeer ingrijpend. We houden er
steeds minder verantwoordelijk voor het reeds gevoerde (wan)beleid,
bijvoorbeeld. Nemen het voor zoete koek aan dat het nu eenmaal erbij hoort,
zoals men ons (burgers) graag wil doen geloven. Ronduit teleurstellend is
het feit dat ook D66 er maar niet in slaagd zich uit die wurggreep te
bevrijden, en steeds weer opnieuw op een dergelijk doodlopend spoor de inzet
pleegt.

Enfin, als je het al bij de (zelf benoemde) 'eigen doelgoep' (studenten)
zodanig weet te verbruien ?? !!

Terug naar de gevolgen: Er ontstaat nu dus een nieuwe vorm van
'bureaucratie' waarbij taken naar de lagere overheden gedelegeerd worden
maar zonder de controlemogelijkheden die daar bij nodig zijn. Tot overmaat
van ramp zelfs gesteund en aangestuurd door een Vereniging van Nederlandse
Gemeenten, die niets moet hebben van openheid/transparantie, of onze
democratie ophangt aan hen die over financiele middelen beschikt om de - al
betaalde - stukken opnieuw bij de burger(s) in rekening te kunnen brengen.
Gemeenten zijn zelf ook al niet erg transparant en voeren jeugd- en/of
jongerenbeleid, dat die naam niet of nauwelijks (meer) verdient. Men rekent
zich (lees: maakt de zgn. professionals) rijk, maar zonder dat die ergens
voor verantwoordelijk is, of kan worden gehouden.

Hetzelfde 'regime' (be)dreigd nu ook de jeugdzorg te gaan treffen, Fritz. In
mijn regio betekent dit dat die strontkoppen dictatuur (die Limbursge
Vlaaien cultuur, idd) ook hier de dramatische impact tot gevolg zal hebben.
Het 'wijj' allemoal soamen regime !!

Nog een voorbeeld, en dus -fictief- ;) vraagje: Hoe trap je
disfunctionerende/falende schoolbestuurders (die anderen/elkaar consequent
de hand boven het hoofd houden) het schoolbestuur/de laan uit? Het meest
waarschijnlijke antwoord: NIET !! ??

Henk Elegeert ( .. die er op 'rekent' het 'gelijk' aan z'n kant te hebbe ...
) ;)